Viimaseks märgiks taolistest arengutest on möödunud nädalal Farnborough lendavate masinate väljanäitusel Raytheon’i demonstreeritud Universal Control System (e.k Universaalne Kontrollsüsteem). Universal Control System baseerub samal tehnoloogial, mis käitab mänge Halo ja Splinter Cell, kirjutab Wired.

Raytheon’i arendusdirektor Mark Bigham leiab: „Mängufirmad on inimsõbraliku graafilise kasutajaliidese arendamise peale kulutanud miljoneid, miks ei võiks meie neid kasutada UAV’de (Unmanned aereal vehicles, mehitamata õhusõidukid/droonid) puhul? Mängutööstus kulutab alati rohkem raha inimese-arvuti parema läbisaamise peale, kui eales sõjavägi seda tegema hakkab.“

Universal Control System kasutab mängutööstuse parimaid tehnoloogiaid, millele on lisatud Raytheon’i teadmised ja mis kokkuvõttes peaks märkimisväärselt vähendama õnnetuste hulka ning aitab 10 aasta peale 500M$ jagu kulusid kokku hoida.

Kasutajaliidese parendamine aitab kaasa ka tõhusamale maapealsete robotite käitamisele. New Scientist on kirjutanud, kuidas PackBot IED pommiroboti joystick tüüpi kontroller asendati Wiimote’ga.

„Probleem joypad’iga on selles, et see nõuab suurt kontsentreerumist ja võib haarata liiga suure osa seda kasutava sõduri tähelepanust…. Wiimote on palju intuitiivsem, sest käe liigutused muutuvad otse roboti liigutusteks,“ kõlab seletavas tekstis.

Blogipidaja Paul Maunder pani ühes Briti Armee värbamisreklaamis tähele ka seda, et sõdurid kasutasid drooni juhtimiseks Xbox 360 juhtpulti. Paul sundis sõjaväge seaduste abiga sellest rääkima ja sai vastuseks: „Süsteemi, mille abil juhiti lennukeid, on välja töötanud Lockheed Martin ja kuigi juhtpult sarnaneb väga Xbox 360 omale, ei ole see ometigi sama. Nagu näete, ei ole kontrolleril ei Microsofti logo ega kõrvaklapipesa.“

Paul on avastanud ka, et US Army sõdurid paistavad kasutavat Xbox’i kontrollereid SUGV maapealsete robotite juhtimiseks.

Säherdusi mängutööstusest laenamisi on märgata ka kõige kõrgemal tasandil — IBM’i asepresident kirjeldas hiljuti valminud maailma võimsaimat arvutit Roadrunner, kui „väga üleskeeratud Playstation 3’e, millel on väga tõsine eesmärk: aidata turvata USA tuumaarsenali ja tagada selle valmisolek.“

Roadrunnerit kasutatakse Los Alamose laboratooriumis tuumaplahvatuse esimeste sekundimurdosade simuleerimiseks. Roadrunner’iga on ühendatud veel mitmeid arvutusüksusi, nii et umbes neljandik selle võimsusest jääb vabaks salastamata projektide tarbeks.

Samuti pole nimetatud trendid mööda läinud DARPA’st, kes on käivitanud programmi Space Time Adaptive Processing (e.k aegruumi kohandatav andmetöötlus) ehk STAP Boy, mille eesmärgiks on kaasaegsete mängumasinate protsessorites kätketud teraflopised andmetöötlusvõimsused viia üksikute sõduriteni. Nimetatud programmi raames on katsetatud odavate riistvarapõhiste mängumootorite kasutamist ülesanneteks nagu kõrgresolutsiooniga radaripiltide loomine, linnastruktuuri kaardistamine ja elanike jälgimine ning mitmedimensiooniline sihtmärgi tuvastamine.

Loodetavasti savad sõdurid vabal ajal mängida GTA IV’ja.