20% arendajatest plaanivad oma uue mängu tuua PS4-le. Samal ajal plaanib oma mängu Xbox One'ile tuua 17% küsitluses osalenutest.

Wii U-d nimetas ainult 4% arendajatest. Kõige populaarsemad platvormid on 52 protsendiga PC ja Mac ning 51% arendajatest plaanisid oma mängu tuua mobiilidele ja tahvelarvutitele.

Kuigi uuringus osalesid ainult Põhja-Ameerikas asuvad arendajad ja suurem osa neist olid väikesed iseseisvad ehk indie-arendajad, saab uuringust siiski nii mõndagi järeldada.

Põhjuseid. miks arendajad konsooli PlayStation 4 eelistavad, on täna mitmeid, esiteks kindlasti see, et mängude arendamine on PS4-le lihtsam kui Xbox One'ile.

Päris mitmed arendajad on kurtnud, et Microsoft annab neile Xbox One'i konsoolil vähem ressursse kasutada kui PS4 peal saab. Seetõttu on näiteks arendajatel kergem luua ka 1080p resolutsiooniga mänge PS4-le.

Xbox One'i puhul aga tuleb neil sama tulemuse saavutamiseks kasutada erinevaid trikke. Ning mitte kõik arendajad ei viitsi oma aega sellele raisata.

Lisaks mängib rolli kasutajate ehk müüdud konsoolide hulk. PlayStation 4 on täna ametlikult müügil 48 riigis, paari päeva pärast lisandub Jaapan. Xbox One aga on endiselt müügil ainult 13 riigis ning tänavu loodetakse seda hulka suurendada 22 riigini.

See tähendab PlayStation 4-le suuremaid müüginumbreid ja suuremat kasutajate hulka. Mistõttu arendajad pööravad oma pilgu PlayStation 4 poole. See aga tähendab jälle, et rohkem kasutajaid ostavad tulevikus PS4, misstõttu muutub PS4 veel atraktiivsemaks arendajate jaoks.

Sony ja Microsoft on mõlemad kinnitanud et tegemist on maratoniga ja kuigi start pole kõige olulisem, on see siiski oluline. Ja kahjuks esimese lahingu on Microsoft täna kaotanud.

Kui Microsoft soovib uue põlvkonna konsoolisõda võita või konkurentsis püsida, siis on sel viimane aeg Xbox One muuta arendajasõbralikumaks ja samal ajal kiirelt alustada müügiga ka teistes riikides.