Lõpuks ometi infot virtuaalse reaalsuse müügiedust ja miks PlayStation VR võib saada edukaimaks

 (3)
Lõpuks ometi infot virtuaalse reaalsuse müügiedust ja miks PlayStation VR võib saada edukaimaks
PlayStation VR (Foto: REUTERS)

Virtuaalse reaalsuse võidukäik võib alata. Kolm neljast enim tuntud VR-seadmest on riburada nüüdseks juba müügil ja neljas tuleb ka kohe.

Samsungi Gear VR muutus õigupoolest kättesaadavaks juba 2014. a lõpus ja on juba näinud kolme värskendust. Tänavu saabusid ka Oculus Rift (märtsis) ja HTC Vive (aprillis). Ja neljast musketärist viimane, Sony PlayStation VR, ilmub 13. oktoobril.

Probleem on ainult selles, et need hästi ei müü. Tootjad on seisu osas suud lukus hoidnud ja kahtlused said kaudselt kinnitust peamiselt Steami värske küsitluse kaudu.

Selgus, et Vive'i on ostnud ainult 0,18% ja Rifti vaid 0,10% vastajatest. Ehk siis vastavalt iga viiesajas ja tuhandes küsitluses osaleja. Selle infoga tasub arvestada, kuna Steam on peamine digikanal, mille kaudu arvutimänge ostetakse ja tarbitakse.

Lisaks selgus, et levikutempo on ülimalt loid. Vive'i müük kasvas juulis ainult 0,3% võrra, Riftil augustis aga ainult 0,1% (mõlemal vastavalt eelneva kuuga võrreldes).

Viletsa müügi põhjused on ammu läbi nämmutatud. Teate küll: VR-i pole tegelikult vaja, hind on soolane, paljudel hakkab paha või pea valutama, täislahendused on kohmakad ja ruumi nõudvad. Kõik see on teemast huvitujale ammu teada.

Käesoleva uudise seisukohast on huvitavam see, et Sony tegi äsja kavala käigu, mis võib PS VR-i muuta esimeseks kommertsedukaks VR-seadmeks või vähemalt senistest edukaimaks. Pole välistatud, et see on otsene reaktsioon Steami uuringule.

ekraanitõmmis (PlayStation VR Worlds)
Seotud lood:

Kaval käik seisneb selles, et kui Sony ei tahtnud veel paari nädala eest üldse öelda, kas ja kui palju mänge PS VR-i ostja üldse kaasa saab, siis nüüd on äkitselt selgunud, et kaasas on plaat tervelt 8 demoga.

See pole muidugi sama hea kui täismänge saada, aga 8 demot on siiski julgemale-rahakamale mängusõbrale piisav põhjus PS VR ära osta. Seal leidub fun'i tundideks ja samuti on midagi näidata, kui tahad virtuaalset reaalsust kodupeol seltskonnale esitleda. Rääkimata võimalusest kõiki PS4 mänge VR-režiimis proovida. Alustuseks piisab küll.

Demoplaadil on Sony blogi andmetel Battlezone, DRIVECLUB VR, Eve: Valkyrie, Headmaster, PlayStation VR Worlds, RIGS Mechanized Combat League, Tumble VR, Wayward Sky.

Soovitan kindlasti proovida Worldsi koosseisus võimalust raudpuuris merepõhja laskuda, mis pole niivõrd mäng kui pigem interaktiive kinolik elamus. See on kõhklejale suurepärane näide, et miks VR üldse huvitav olla võib. Pange kodupeol käima ja sellest võib kujuneda mõne uudistaja jaoks õhtu nael.

Kindlasti peaks Sony korrigeerima ka PS VR-ile loodud sisu hinnataset. Konkurentidel on rohkelt tasuta ja odavaid teoseid, aga PS VR-i kraam küünib tihti PS4 täismängude hindadeni, ehk siis mitte 5-10, vaid 20-60 eurot. Näiteks Battlezone'i eest on 60 eurot ikka absurdselt palju.

Battlezone: tore, aga ilmselgelt mitte 60 eurot vääriv! (ekraanitõmmis)

Sony pole tegelikult avalikustanud PS VR-i mängude hindu Eestis, aga kuna need vastavad Euroopa hinnatasemele, siis saab näiteks soomlastele avatud e-poe kaudu asjast aimu.

PlayStation VR-il on konkurentide ees ka olemuslikult kaks eelist, mis meelitavad mind uskuma, et see võib olla esimene kommertsedukas VR-seade.

Esiteks on see Gear VR-i järel ilmselt odavaim VR-täislahendus, kui vajalike seadmete hinnad kokku lugeda. 700-900 eurot pole muidugi mingi pisiasi, aga Rift või Vive nõuavad sujuvaks tööks ikka väga korraliku arvutit, mis võib juba ise 1000+ eurot maksta.

Teiseks suhtleb PS VR peakomplekt arvuti või nutiseadme asemel ainult Sony mänguseadmega PlayStation 4, mis on juba eelis omaette. Paljud ei pea PS4 ostma, sest see on juba olemas, mis tähendab, et korraga tuleb vähem raha letile panna.

Ka võib uskuda, et PS VR töötab paremini kui konkureerivad seadmed, kuna seda oli vaja optimeerida ainult PS4-le, mitte paljudele eri arvutitele ja nutiseadmetele.