Lihtsad nipid, kuidas ekraanijõllitamisega mitte silmi kahjustada

 (29)
Lihtsad nipid, kuidas ekraanijõllitamisega mitte silmi kahjustada
Foto: Ester Vaitmaa

Arvuti- või muu ekraani vaatamine kujuneb kergesti jõllitamisvõistluseks, milles osaleja vaatab harva mujale ja unustab pilgutada. Aga need on vajalikud tegevused!

Kaua arvuti ees töötamine rikub nii rühti, füüsilist vormi kui ka tervist, eriti silmi, hoiatab silmanägemise suhtes rahvast hariv USA organisatsioon The Vision Council.

Nad pakuvad välja lihtsaid nippe, kuidas silmi hoida:

* ekraan peaks olema kõige eredam valgusallikas ruumis;

* ekraani jälgimine eredas päikesevalguses on negatiivne;

* hall taust kurnab silmi vähem kui valge;

* ekraani ülaserv peaks asuma umbes silmade kõrgusel (või veidi allpool);

* ekraan peaks asuma silmadest vähemalt käsivarre kaugusel - kui ulatute ekraanile väljasirutatud käega "viit viskama", on juba hästi;

* vajadusel suurendage kirjafonte nagu vanad inimesed;

* ärge unustage pilgutada;

* kõige tähtsam on aga "20-20-20 reegel": iga 20 ekraanivaatamise minuti järel vaadake 20 sekundit midagi muud umbes 20 jala (6 meetri) kaugusel.

Kes soovib, võib pikemalt lugeda The Vision Councili ingliskeelsest PDF-failist.