CNN teatab, et aeg, kui õhku tõusmine tõi vabaduse igasugusest veebist, on hakanud otsa saama. Üha enam lennufirmasid saavad nimelt aru juhtmeta internetiühenduse eelistest, eriti rahaliselt.

USA üks kõige kiiremini kasvav ettevõte on Gogo, kes suutis esimesena lennukid edukalt internetti ühendada ja on sellesse võrku ühendanud juba ka lennufirmade Delta, American ja US Airways lennukid. Ja tegemist on tõelise kullaaguga, kolme aastaga on nende kasum kerkinud 37 miljonilt dollarilt 112 miljonile. Ja nende tehnikaga on varustatud juba 1600 lennukit, ehk pool kogu USA kohal liiklevast lennukipargist.

Gogo kasseerib lennukis interneti kasutamise eest 5 kuni 20 dollarit, sõltuvalt lennu pikkusest ja jagab saadava tulu lennufirmadega. Juba iga viies reisija olevat teatanud, et valib lennuliini ka selle järgi, kas seal saab kasutada internetti.

Gogo süsteemi puuduseks on aga see, et nad vajavad siiski maapeal olevaid maste, ligi 400-kilomeetrise leviraadiusega, ehk ookeani kohal nende ühendus katkeb.

Siin aga tuleb mängu teine firma, Californias asuv Row 44, kelle wifivõrk tugineb juba satelliitidele, ka on sellel seetõttu tunduvalt parem ühendus. Aga ka tunduvalt kallim kui Gogo oma.

USA-s on nende teenuseid kasutamas Mango Airlines, Euroopas Norwegian Air, varsti ka Icelandair. Norwegian Air pakub muide ka tasuta wifit, aga raha teenitakse ilmselgelt tagasi muude teenuste abil.

BBC ingliskeelne raport: