Pakume omalt poolt vasturohtu ja selgitame hirmutavate väidete telgitaguseid. Lennuakadeemia arendusjuht ja piloot Peep Lauk selgitab, mis tegelikult lendamise ajal toimub, kirjutab Accelerista.com.

Lennujänestel ei tasu lennunduse hirmutavatest üksikasjadest pajatavat minilugude sarja edasi lugeda, enne tuleks lennuhirmust üle saada. Ülejäänud aga, laske käia, ja saage targemaks!

Miks toit ei maitse lennukis hästi? Kas turvalisema istekoha nimel tasuks lahingut pidada? Kas kõrvad peaks enne lendamist pea alla panema, et kuulmekiled kahjustatud ei saaks? Neile küsimustele saame selles loos vastuse.

ÜKSKI TOIT EI MAITSE LENNUKIS HÄSTI

Isegi kui toit serveeritakse portselantaldrikult ja kuldkahvliga, ei tunne me lennukis selle kõiki maitsenüansse. Tasub teadmiseks võtta, et selles, et lennukitoit ei maitse, pole mõtet süüdistada lennufirma viletsaid valikuid.

Põhjuseks võib olla kombinatsioon madalamast õhurõhust ja õhu väiksemast hapnikusisaldusest, mis pärsib söögiisu.

Lennu ajal muutub ka tundlikkus teatud maitsete suhtes. Kergelt happelisemad ja mõrumad toiduained maitsevad sageli kehvasti.

Seega kohvi või kuiva valge veini tellimine pole vast hea mõte. Kuiv lennukiõhk muudab ka sülje koostist, mis omakorda mõjutab toitude maitset – nii muutub hapu maitse intensiivsemaks.

Peep Lauk: Olen märganud teatavat seaduspära: mida tühjem on kõht, seda paremini maitseb toit. Meie rahvuslik lennufirma Nordica pingutab kõvasti, et pardal pakutav toit maitseks hästi. Kokad on menüü väljatöötamisel eelistanud kodumaist toorainet. Kiluvõileib maitseb pardal nagu oleksid selle ise kodus valmistanud.

MÕNI ISTEKOHT LENNUKIS ON TURVALISEM KUI TEINE

Kas lennuõnnetuse korral on ohutum istuda ees- või tagapool, tiiva taga või vahekäigu pool? Lennuohutusametid väidavad, et niisugust asja nagu turvalisemad istekohad ei ole olemas.

Aga Condé Nast Traveler kirjutab statistikast, mis tugineb lennuõnnetuste andmeanalüüsidele. Selle kohaselt on kõige turvalisem istuda lennuki tagaosas.

Lennuki tagumise kolmandiku keskmistel istmetel on ellujäämisvõimalus suurim. Päris hästi on läinud ka avariiväljapääsu juures istunuil. Teisalt aga, lennuki keskosa vahekäigupoolsetel istmetel on surmasaanuid kõige enam.

Peep Lauk: Siiski oleneb ellujäämine kõige rohkem õnnetuse konkreetsetest asjaoludest ning sellest, kuidas reisijad on õnnetusejärgselt käitunud.

Statistika järgi loetakse kõige turvalisemateks istekohtadeks lennuki sabaosast viimased kolm-neli istmerida.

Lennuki sabaosas on (häda)maandumiste korral ellujäämisvõimalused parimad eeldusel, et turvavöö on kinni.