Lavakoomikud valmistuvad Louis C.K. eeskujul veebi vallutama
Stand-up- ehk lavakoomikute edu märk oli kunagi kutse Johnny Carsoni "The Tonight Show" saatesse. Hiljem lootsid nad HBO toodetud ühekordse autorisaate saada. Nüüd märgib edu ka see, kas nad suudavad end netis edukalt müüa
Louis C.K. hiljutine edu inspireerib lavakoomikuid nüüd ise ja isiklike saitide kaudu oma esinemisi müüma, jättes kõikvõimalikud vahemehed pika ninaga, kirjutab The New York Times.
Tasapisi jõudu koguv trend algas detsembris Louis C.K. eksperimendiga, kui ta väljastas buylouisck.net saidile oma esinemissalvestuse "Live at the Beacon Theater", müües seda vaid 5 dollari eest ja digikaitseta.
Tootmine maksis talle 250 000 dollarit, aga tõi sisse üle 1,1 miljoni - mees tähistas head õnne 250 000 dollari väärtuses preemiatega oma tiimile ja 280 000 dollariga heategevusele.
Otsemüük isikliku saidi kaudu on koomikute meelest paljulubav, aidates vältida mõlemaid äriga seotud äärmusi (tasulised kaablikanalid nagu HBO ja Showtime eelistavad kindla stsenaariumi põhjal sisu, Comedy Central ei paku tasuvaid diile ega piisavat kvaliteedikontrolli).
Internetikasutajad võtavad USA teletootjate unarusse jäetud aardekastid tänuga vastu. Näiteks Yahoo! hostitud Bill Maheri tasuta esinemine kogus 2 miljonit vaatamist.
Louis C.K. ise ei aseta siiski kõiki panuseid ühele kaardile. "Leian, et potentsiaal on tohutu, aga see võib ka tähendada, et potentsiaaliks asi jääbki."
Uudist illustreerival pildil koomik Aziz Ansari, kes müüb värsket tunnist esinemist "Dangerously Delicious" kõigest 5 dollariga oma kodukal.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!