CeBITi projektijuht Martina Lübon ütles Delfile, et see on tavapärane protsess, kuna mess on muutunud rohkem ettevõtjate kohtumispaigaks. "Ettevõtjad on meile öelnud, et nad eelistavad nii öelda kardina taga suhteid sõlmida ja suur hulk tarbijatest külastajaid segavad neid," ütles Lübon.

Kümmekond aastat tagasi oli CeBIT maailma suurim tehnikamess, kuhu Eestist sõitis iga aasta palju ettevõtjaid, ajakirjanikke ja teisi külastajaid. 2007 osales messil veel 6200 ettevõtet, kaks aastat hiljem 4300 ja mullu 100 võrra veel vähem. Nii on Euroopas CeBITi koha juhtiva tehnoloogiamessina üle võtnud Berliinis toimuv IFA.

Paljud ettevõtted ei ajasta CeBITi messiks ka oma suurejoonelisi tooteesitlusi nagu varasematel aastatel, mistõttu pälvib üritus vähem tarbijate ja pressi tähelepanu. Lüboni sõnul püüavad korraldajad alati ette leida messile tooteesitlusi, kuid neid teevad üldjuhul väiksemad tarkvaraettevõtted. "See pole tarbijatele väga atraktiivne," ütles Lübon.

Läti riik panustab tänavusele CeBITile suhteliselt suure esindusega. Läti investeeringu- ja arenguagentuur (LIAA) viib messile kuus ettevõtet ja avab seal suure boksi. LIAA esindaja Andris Parups ütles Delfile, et sellise delegatsiooni messile lähetamise eesmärk on leida eksprodipartnereid, kelleni ettevõtted üksi ei jõua. Võrdlusena osaleb Eestist vaid üks ettevõte, kütusepaakide sensoreid arendav OÜ Vepamon.

CeBITi tänavune teemapealkiri Shareconomy - kombinatsioon sharingust (jagamine) ja economyst (majandus) - on seekord taas justkui rubriigist "kabinetis sündinud". Mõni aeg tagasi kandis konverents sama veidrat tiitlit Webciety, mis pidi korraga tähistama website'i ja societyt.

Korraldajad proovivad kunagisest megahitist konverentsile siiski moekate esinejatega külastajaid meelitada. Näiteks on kohal esindajad veebisaidist Airbnb, mis on populaarne koht couchsurfingu stiilis majutuse pakkumiseks ja leidmiseks. Esindatud on ka Mozilla, Google, Huawei ja paljud teised.

CeBIT 2013 toimub Hannoveris 5.-9. märtsini.