Zuckerberg üritas filmitegijaid algselt veenda teatud sisulisi muutusi sisse viima.

Kui see ebaõnnestus, eeldas mees, et avalik vastuseis või negatiivne reaktsioon tekitaks linaloo suhtes ainult suuremat huvi. Ta kasutas seetõttu hoopis nii firmasiseste suhtekorraldajate teeneid kui nende tavapärast PR-agentuuri Outcast.

Salajane vastutegevus sisaldas Zuckerbergist positiivset artiklit New Yorkeri ajakirjas ja seda, et Facebooki esindajad alati avalikkuse ees märgivad, et film on väljamõeldis.

Ta paljastas samuti 24. septembril ehk filmi esilinastuse päeval Oprah Winfrey telesaates, et tegi New Yorgi koolidele 100 miljoni dollarilise annetuse. Facebooki esindajad muidugi tagantjärele eitavad, et see oli kalkuleeritud samm, ja nimetavad põhjuseks vajadust sobituda telesaate tootmise ajakavva. Zuckerberg plaanis väidetavalt isegi anonüümseks jääda, aga Winfrey veenas teda ümber.

Režissöör David Fincher ja stsenarist Aaron Sorkin näitasid meedia ees tegelikult samuti Zuckerbergi suhtes sümpaatiat üles.

Sorkin: "Ma ei taha seda noort meest ebaõiglaselt kohelda, keda ma ei tunne, kes pole mulle kunagi midagi teinud ja kes ei vääri rusikahoopi näkku. Ma tõesti usun, et pole stsenaristina talle liiga teinud."

***

"Sotsiaalvõrgustikus" Mark Zuckerbergi kehastav Jesse Eisenberg teatas äsjases intervjuus Reutersile, et pole Zuckerbergiga päriselus kohtunud.

Küll sai selle osaliseks tema nõbu, kes sai "Sotsiaalvõrgustiku" väntamise viimastel nädalatel Facebooki tööle (imdb.com andmete põhjal võib eeldada, et 2010. aasta alguses).

"Kui ta oli seal nädal aega töötanud, tuli Mark talle peol ligi ja ütles: "Usun, et su nõbu mängib mind filmis, lahe!"" Eisenberg lisab, et püüdis Zuckerbergist positiivse pildi luua, mis on ka sugulase mulje.

Näitleja ei tunne isiklikult Facebooki kasutamise vastu huvi, aga kasutas seda enne võtteperioodi algust ja mõistab selle võlu.

Piltidel all vasakul Zuckerberg (autoriõigused: AFP), Eisenberg (Reuters), "The Social Networki" reklaamposter.