Nende kasutamise eest ei pea igakuiselt maksma, nad ei ole reklaambännereid tihedalt täis topitud ning nad ei müü pealtnäha ka mingisuguseid tooteid. Kuidas siis teenivad sotsiaalvõrgustike kompaniid ning nende loojad oma miljardeid dollareid, esitab küsimuse ajaveeb The Technorat.

Investeeringud

Esialgu saavad sotsiaalvõrgustikud kapitali projekti käikulaskmiseks investeerijatelt. Inimesed on nõus investeerima potentsiaalsetesse rahapadadesse, mis võivad neile tulevikus tuua hiiglaslikke kasumeid.

Mitme miljoni dollari suuruse algkapitali oma projekti käikulaskmiseks said ka Facebook ja Twitter. Selliste projektide eesmärgiks on muuta sotsvõrgustik stabiilseks tuluallikaks või siis müüa see kasumiga maha suuremale korporatsioonile.

Reklaam

Reklaam on sotsvõrgustike jaoks kõige enesestmõistetavam tuluallikas, eriti kui päevas külastavad seda veebilehte miljonid inimesed. Päevast päeva vaatavad miljonid kasutajad ühte ja seda sama veebilehte ning paljud kompaniid tahaksid oma toodet sellises kohas reklaamida.

Veebilehtede omanikke peamiseks tuluallikaks on rentida oma veebilehe pinda kuulutustulbana ning seda teevad ka sotsiaalvõrgustikud.

Sotsvõrgustikke kasutavad igapäevaselt miljonid inimesed ning ettevõted on nõus maksma rohkem, et paigutada oma reklaami populaarsele sotsvõrgustiku lehele.

Twitteri juhtkond otsustas hiljuti anda ettevõtetele õiguse müüa oma tooteid otse Twitteris. Kui nad juba lubavad reklaamida ettevõtteid, selle tooteid ning lasevad raha eest teistel kasutajatel kiita oma "siutsudes" üht või teist toodet, siis miks mitte teha juba sotsiaalne e-pood?

Premium-kasutajad

Enamikku sotsiaalvõrgustikest saavad inimesed tasuta kasutada, kasutajatel on piisavalt vabadust, funktsioone, sotsvõrgustik rahuldab kasutaja vajadusi ning kõik on sellega rahul.

Kuid mõningates sotsvõrgustikes peab registreerumise ja/või kasutamise eest maksma või siis saab kasutaja teatud summa eest endale mõningad privileegid.

Näiteks LinkedIn on kõigi jaoks tasuta kättesaadav ning selle kasutamise eest ei pea tavakasutaja maksma. Kuid tööotsija võib endale osta premium-konto, mis võimaldab tal teoreetiliselt sotsvõrgustiku kaudu kergemini tööd leida.

Virtuaalsed kingitused

Sotsvõrgustikust rahamasinat teha on üpriski keeruline ning nende loojad peavad mõtlema loominguliselt. Üks võimalus on müüa virtuaalseid "kingitusi", mida kasutajad võivad üksteisele kinkida.

Rakendused

Kui sotsvõrgustikul on juba piisavalt kasutajaid, tekib kasutajatel vajadus erinevat sorti rakenduste järele.

Mõningaid rakendusi teevad sotsiaalvõrgustiku loojad ise, kuid suurema osa rakendustest valmistavad arendajad väljaspoolt sotsvõrgustiku kompaniid. Rakenduste arendajad peavad maksma sotsvõrgustiku omanikele, et nad saaks oma toote paigutada sotsiaalvõrgustiku veebilehele.

Infomüük

Sotsiaalvõrgustikud sisaldavad suurel hulgal kasulikku infot nii reklaamiagentuuride, luureteenistuste, riigiasutuste kui ka muude organisatsioonide jaoks.

Sotsiaalvõrgustikes sisaldub info miljonitest kasutajatest, nende huvidest, ideoloogiatest, arvamustest, hobidest jne. Kogu selle info eest on paljud nõus välja käima suuri summasid, ning tavakasutajad isegi ei kahtlusta, et nende kohta käivate andmetega kaubeldakse. Kuid õnneks on kogu "ametlikult" müügis olev info anonüümne.