Apple'i iOS 4

Kui vajutate kaks korda Home-nuppu, ilmub ekraanile viimati kasutatud rakendusi näitav "sahtel", mis võimaldab nende vahel liikuda. See on sarnane PC-arvutitel tavapärasele alt-tab süsteemile.

Mis toimub? Kui iOS 4 rakendusest lahkute, ei sulgu see päriselt nagu Apple'i opsüsteemi vanades väljalasetes, vaid jääb loiult taustal "tiksuma". Nii et kui programmi uuesti käivitate, avaneb see kohe poolelijäänud kohas. Fast App Switching lahendus on iOS 4 multitegumtöö keskmes.

Kehtivad ka erandid. Apple võimaldab heli esitavate, IP-kõnesid tegevate või asukohta määravate rakenduste üht haru vaikselt taustal joosta. See teebki võimalikuks näiteks Pandorast lahkuda ja näiteks e-kirjavahetuse ette võtta, ilma et muusika lakkaks. Või IP-kõne ajal samuti Safari abil netis ringi surfata. Või kaardistusrakenduse või kehalise vormi jälgija käima jätta.

Programmiloojad peavad oma toodangule vastava käitumise muidugi selgeks tegema, kui nad tahavad, et see iOS 4 all töötaks.

Veel üks taustategevus on tõuketeated, mis hoiab kindla internetipordi aktiivsena ka iPhone'i uinakurežiimis, nii et te saaks kiirsõnumeid, e-kirju ja häireteateid isegi siis, kui ekraan on kustunud. Need annavad endast märku samal viisil kui SMS iPhone'is.

Fast App Switching on tõesti kiire ja stiilne ega kurna ülemäära akut. Paraku võivad ainult teatud tegevused ja korraga üks rakenduseharu tööle jääda. Ekraanile jõudvad tõuketeated on miinusena nõudliku loomuga ega lase end ignoreerida.

Vaata iOS 4 multitegumtööst juutuubiklippi ka:

Google'i Android

Kui hoiate Home-nuppu all, ilmub taustal jooksvaid rakendusi näitav salv. Lihtne. Androidi multitegumtöö on kolmest aga kaugelt segaseim lahti seletada.

Kui Androidi kasutaja liigub ühest rakendusest teise, see esimene ei sulgu. Protsess jääb taustal avatuks ja rakendus ilmub kohe esile, kui kasutaja selle juurde naaseb. Kui mälu jääb väheks, hakkab Android ebavajalikke protsesse ressursside vabastamiseks ise sulgema.

Kui kasutaja naaseb Androidi suletud rakendusse, taastub see viimati nähtud kujul, sest opsüsteem peab selle üle arvet. Viimane seisund jääb iga kord mällu, kui ekraani pöörata või rakendusest lahkuda.

Kaks põhikomponenti kontrollivad, mida tarkvara taustal joostes teha võib. Vastuvõtjaga rakendused ootavad käivitumiseks kindlat sündmust (alarm, teade Google'i serverist uue Gmaili e-kirja saabumisest vm). Teenused annavad rakendusele kindlaid ülesandeid nagu muusikaesitus või navigatsioon teatud aja jooksul. Programmiloojad ise teavad, mida nad tahavad lisada.

Tarkvara jääb ka taustal joostes täisfunktsionaalseks ja teadetesalv teeb sellele kergeks info edastamise kasutajat segamata. Kui mälu jääb väheks, sulgeb Android ebavajalikud rakendused ise. Lahenduse rahuldaval kujul käimasaamine tähendab tarkvaraloojatele paraku palju tööd.

Vaata Androidi multitegumtööst juutuubiklippi ka:

HP webOS

Varem Palmile kuulunud webOS kuvab rakendused kaartidena, mis käituvad umbes nagu veebibrauseri sakid (tab). Kasutaja liigub tegevuste vahel žestide abil ja kui ta soovib lõpetada, võib kaardi ekraanilt minema visata, et rakendus sulgeda.

webOS jaotab ressursse (mälu, protsessoritsükleid, võrguligipääsu) vastavalt kaartide esitatud soovidele. System Manager määrab esiplaanil olevatele kaartidele tähtsuse järjekorra, kui neile ressursse jaga. Taustarakendused on poolpuhkeolekus ja nende ligipääs teenustele on piiratud.

Kui kasutaja tähelepanu soovib rakendus, millega ta parajasti ei tegele, võib see saata vajalikud andmed ekraani alanurka vastavasse piirkonda. Info jääb nähtavale, kuni sellele reageerida või see sulgeda. iPhone'is ilmuvad tõuketeated paraku otse ekraani keskele ega lase end ignoreerida.

Taustategevustel pole ligipääsu teatud aku suhtes nõudlikele teenustele, näiteks kiirendusmõõturi andmetele, ja nende võrgule ligipääsemise tihedus väheneb. Kolmandate osapoolte loodud mängud jäävad taustal pausile, mis vähendab nende protsessori- ja mälutarbivust.

Kaardipõhine kasutajaliides on kena ja selle kasutamine tundub loomulik. Teated ei kiusa nagu iPhone'is. Miinuseks, et teatud arvu rakenduste puhul mälulimiidini jõudes ei saa rohkem avada, vaid peab eelnevalt käsitsi midagi sulgema.Vaata webOS multitegumtööst juutuubiklippi ka: