Samsung Eesti mobiiliseadmete tootekoolitaja Riho Kopso toob välja olulisemad soovitused, kuidas telefoni internetiühendust paremaks teha.

„Kõigepealt tuleks telefoni ümbert eemaldada kõikvõimalikud ümbrised, mis võivad levi kvaliteeti mõjutada. Eriti tuleks ümbris ära võtta juhul, kui on kasutusel mõni paksem ehitustöödeks või matkamiseks loodud ümbris. Signaali jõudmine mastist telefoni tuleb teha võimalikult lihtsaks ja takistustevabaks,“ räägib Kopso.

Lisaks sellele tasub jälgida, et inimene ei kataks telefoni antenniribasid. Need on enamasti muust korpusest erinevat värvi plastikust triibud seadme tagaküljel või otstes.

Samuti tuleks parema internetikiiruse saavutamiseks muuta oma asukohta. Näiteks kui inimene asub mitmekorruselises hoones, tasuks liikuda kõrgemale korrusele, kuna nii ei sega allpool olevad takistused signaali.

Võimalusel tuleks hoones hoida akende lähedusse, kuna mobiilisignaalil on sealt kergem sisse pääseda kui kiviseinast. Veel parem variant on minna õue, kuna seal on igasugused maja sees olemisega seotud takistused välistatud.

Võib ka mobiilsideteenuse pakkuja käest välja uurida, kus asub kasutajale lähim mobiilimast ning hoida end hoonetes pigem masti poole.

Kontrolli telefoni seadistusi

Kui kõikvõimalikud takistused telefoni ja mobiilimasti vahelt on eemaldatud, aga internetikvaliteet on jätkuvalt kehv, tuleks telefoni sätted üle vaadata.

Esimene ja kõige lihtsam lahendus on lülitada paarikümneks sekundiks sisse lennurežiim. See lülitab telefoni funktsioonid korraks välja, mis võib teinekord probleeme lahendada.

Kui see tulemust ei anna, tasub telefonile teha taaskäivitus (restart). See kõlab lihtsalt, kuid seadme välja ja tagasi sisse lülitamine lahendab teinekord rohkem probleeme, kui arvatagi oskaks.

Samuti tuleks kontrollida telefonis erinevaid võrgusätteid. Näiteks, et ei oleks sisse lülitatud mingit sorti internetisäästu-režiim, mis võib surfamiskiirust piirata.