Koroonapandeemia räsib majandust – suured tehnoloogiafirmad saavad pigem hoogu juurde

 (4)
Koroonapandeemia räsib majandust – suured tehnoloogiafirmad saavad pigem hoogu juurde
Illustratiivsel eesmärgil üks Apple'i süler, mis kindlasti aitas tootjal taas rikkamaks saada (Foto: Wikipedia / SimonWaldherr)

Koroonapandeemia tegelik (laastav) mõju majandusele on alles selgumas, aga ühte võib senise – aasta teise veerandi majandustulemuste – põhjal küll väita. Suured tehnoloogiafirmad saavad ka praegusel raskel ajal pigem hoogu juurde.

Maailmnne kriis? Tehnoloogiahiiud avaldavad ridamisi tegevusaruandeid, mis näitavad seisu soodsas valguses.

Facebook

Ajalugu on näidanud, et Facebook on liiga suureks kasvanud, et mingi olukord või skandaal neile kõva paugu paneks.

Tänavuse aasta teine veerand kinnitab seda taas: firma reklaamikäive oli 18,3 miljardit USA dollarit (15,55 miljardit eurot), mis ületab sama perioodi eelmisel aastal enam kui 10% võrra.

Facebook teatas veel käibe kasvamisest 10% võrra juuli kolme esimese nädala jooksul.

Tasub meenutada, et juunis hakkas Facebooki jaoks see karm aeg, kus paljud firmad ja ühendused (kokku hetkel ligi 1120) teatasid, et kuna Facebookis levib jõudsasti vihakõne, siis nad enam sealt ajutiselt reklaami ei osta. Paljudel juhtudel kuni aasta lõpuni.

Aasta lõpp on veel kaugelt, nii et vara üldistusi teha, aga seniseid tulemusi vaadates "suure boikoti" esimene kuu FB elu küll märgatavalt kibedamaks ei muutnud.

Seotud lood:

See pole ka tingimata ime, sest suurema osa Facebookis reklaamiostjatest on väikesed ettevõtted üle maailma, mitte Coca-Cola ja Starbucksi sarnased hiiglased, kes lootsid sellise sammuga endile uues, korraga veelgi poliitkorrektsemas maailmas head mainet koguda.

Kasvas ka Facebooki kasutajate arv, igapäevaseid aktiivseid kasutajaid on nüüd 1,79 miljardit ehk 12% rohkem kui möödunud aastal. FB "äppide perel" on igapäevaseid kasutajaid aga nüüd ligi 2,5 miljardit. (Huvitav, miks firma enam igakuiseid aktiivseid kasutajaid ei loetle, see muudaks arvud ju palju suuremaks?)

Kaks kvartalid reklaamiboikotti on Facebookil siiski ees, saame näha, millist mõju see avaldab.

Twitter

Koroonapandeemia algus mõjub Twitterile hästi. Alates aprilli lõpust kuni praeguseni lisandus aktiivseid kasutajaid 16 miljonit, keda on nüüd kokku 182 mln!

Snapchat

Snapchatil on nüüd 238 miljonit aktiivset kasutajat. Aprillist juunini ehk pandeemia esimese kvartaliga lisandus 9 miljonit! Tulemus on küll pisut väiksem, kui firma lootis. Aga raskel ajal kulub ära seegi!

Amazon

Koroonapandeemia ja kodusistumine panid inimesed veel rohkem e-poest asju tellia. Nii et Amazoni müüs aasta teises veerandis 88,9 miljardi USA dollari (75,5 miljardi euro) eest kraami.

Puhaskasum oli 5,2 miljardit eurot (4,42 miljardit eurot) ehk täpselt kaks korda rohkem kui mullu samal perioodil. Hämmastav tulemus, kui arvesse võtta, et Amazon kulutas enda sõnul COVID-19-ga võitlemiseks (töökeskkonna ohutumaks muutmiseks) neli miljardit dollarit.

Alanud kvartalis kuluvat viiruse tõrjumiseks kaks miljardit lisaks. See aga ei tähenda vajaliku pealt kokkuhoidmist, vaid tõhusamalt kulutamist, mida enne oli vaja õppida.

Amazoni sõnul telliti neilt toidukaupu kolm korda rohkem kui mullu samas ajavahemikus.

Google

Google'i katusfirma Alphabet on selles artiklis ainuke, kellel on midagi negatiivset teatada. Käive kukkus aasta teises veerandis kahe protsendi võrra.

Kuna käive oli kokku siiski 38,3 miljardit dollarit (32,52 miljardit eurot), millest puhaskasumiks 6,96 miljardit dollarit (5,91 miljardit eurot), pole firma juhtkonnal vist liiga mõrudat nutuvõru suu ümber.

Apple

Apple'it pandeemia ja ka sellest tingitud teadmatus uute iPhone'ide ilmumisaegade suhtes ei räsinud.

Õunafirma kogus aprilli algusest juuni lõpuni 59,7 miljardi dollari (50,7 miljardi euro) eest käivet, millest puhaskasum 11,25 miljardit dollarit (9,55 miljardit eurot).

Apple'i edukaimaks seadmeklassiks võib selles kvartalis lugeda aga kantava elektroonika. Apple Watchid ja kõrvaklapid tegid käivet 6,45 miljardi dollari (5,48 miljardi euro) eest, mis on mitte-pühadeaja-kvartali kohta rekord.

Uute iPhone'ide kohta veel seda, et Apple kuulutas nende ilmumisega seotud "mõnenädalasest" viivitusest. See tähendab, et vähemalt septembris ühtegi uut mudelit veel osta ei saa nagu tavaliselt.

Kirsiks toidulõigul võib lugeda aga seda, et Apple on alates reedest, 31. juulist kõige väärtuslikum firma maailmas.

Apple'i aktsia hinnal põhinev turuväärtus kerkis sel päeval 1,82 miljardi USA dollarini, mis edestas senise esikohaomaniku Saudi Arabian Oil Company tulemust 0,06 triljoni ehk 60 miljardi võrra.

Esmaspäeval üsna südaöö järel neid ridu tippides on Apple'i esikoht veelgi kindlam kui enne. Apple'i turuväärtus on 1,84 triljonit dollarit, Saudi Arabian Oil Company oma 119,61 triljonit.