PSP taskukonsooli põhise Androidi telefoni ehk ingliskeelses meedias hellitlevalt PSP Phone'i kõlakas saabus üllatusena. Nii Google kui Sony omavad juba funktsioneerivaid mobiilseid ökosüsteeme (Android ja PlayStation Store), kas nad on valmis ka midagi ühist looma?

Miks sellest asja saaks?

1. Inimesed tahaks seda

Sony tiim kujutles PSP-d hämmastava kõik-ühes seadmena. See ei jõudnud mõeldud kujul materialiseeruda, esiteks viivituse tõttu, millega digisisu PSP-le kolis, teiseks vingemate konkurentide tõttu. PSP brauser on umbes samasugune tase nagu kunagised mobiilide WAP-brauserid; selle meediafunktsionaalsus oli mõistlik, aga praeguseks kohmakas. Ja see ei leidnud kunagi päris õiget sihtgruppide segu.

Kui aga liita PSP mänguvõime ja Androidi ladusus, saame korraliku mänguseadme multimeedia ja veebiga.

Inimesed on igatsenud PSP Phone'i tegelikult juba kaua. Kõik-ühes on õige strateegia, ja Sony mängundusalane ekspertiis koos suurepärase mobiili-opsüsteemiga võib osutuda just õigeks seguks.

2. Android vajab korralikumat mänguseadet

Androidi värskeima versiooni FroYo puhul nõustub enamus inimestest, et Google'i opsüsteem on vähemalt samal pulgal Apple'i iOS'iga. Üks suur puudujääk aga ongi mängundus. Mänguloojad ei ole platvormi eelistama hakanud eri põhjustel: piraatlus, vähe riike, kus Androidi rakendusi saab osta, eri riistvara (puutetundlik vs klahvistik jne).

Kui Google ja Sony suudaks luua mitte ainult Androidi turuosa neile PlayStationi mängudele, vaid ka riistvarastandardi, mida teised Androidi telefonide tootjad saaks kasutada, saavadki nad maha uue mänguplatvormiga, millest võidavad nii Sony kui Google.

3. Platvormid on tulevik

Kui inimesed mõtlevad iOS'i massiivsele edule, räägitakse tihti iPhone'ist - aga ärge unustage, et suur osa iOSi edust põhineb kümnetel miljonitel müüdud iPod Touchidel. Apple suurendas opsüsteemi levikut tublisti, kui paigutas selle kolmele seadmele (iTV puhul ehk koguni neljale).

Mitmetel ja multifunktsionaalsetel seadmetel jooksvad platvormid saavad tihti palju suurema eluvõimaluse (mõelge, kuidas Microsoft Apple'i PC varastel päevadel täielikult seljatas). Google ja Sony võivad PSP Phone'iga luua neljanda toimiva mobiilimängude ökosüsteemi, Nintendo, Apple'i ja mitte-nutitelefonide kõrval.

Selline toimiv süsteem soojendaks meid ka Androidipõhise "Sony iPadi" suhtes.

Praeguste kõlakate põhjal tundub, et Sony tahab PSP Phone'ile luua PSP-st erineva platvormi, aga kui neil on aru peas, võimaldavad nad kahel süsteemil piisavalt suhelda.

Miks see läbi kukuks?

1. Kes seda ostaks?

Sihtgrupi probleem oleks tõsine. Nutitelefone (eriti kallimaid Androidi ja Apple'i seadmeid) ostavad pigem inimesed, kes on natuke vanemad ja naised-mehed pooleks. PSP kaldub aga teismeliste / varastes 20ndates meeste poole. Kas nad nõustuks lepingute ja kalli hinnaga? Vaevalt.

Hullemgi, kui puutepõhise analoogjuhtsüsteemi kõlakad osutuvad tõeks, peletaks see automaatselt neid, kes eelistavad tundlikkust ja nuppude täpsust.

2. Mängud, mängud, mängud

Sony ja teised arendajad peaks hakkama mänge uuele platvormile kolima ja kohendama. See tähendaks, et olemasoleva PSP lõbuvara nautimise asemel peaksime ootama uusi mänge, mis poleks graafiliselt PSP omadest kuigi erinevad.

Palju realistlikum oleks PSP riistvara lisamine telefonile. See lubaks süsteemil kasutada suurt (kuigi mitte suurejoonelist) olemasolevat mängukogu. Aga kas see oleks tehniliselt võimalik või finantsilist mõistlik? Ei.

Veel üks kahtlus: kui casual-mängud on uus trend, kas täismõõduliste mängudega uus süsteem oleks edukas?

3. Piraatlus

Androidi üks suurimaid trumpe (avatus) oleks mängude puhul ka suurim probleem. Piraatlus on väga levinud. Sony andmetel mõjutab see tugevalt ka PSP tarkvara müüginumbreid. Kas Google ja Sony leiaks sellele lahenduse?

***

Algsed kõlakad PSP Phone'ist:

* segu Samsung Captivate'ist ja PSP Go'st, rõhtasetusega liugur, millel on QWERTY asemel mängukonsooli juhtsüsteem. Täpsemalt suundade nupp, PSP tavanupud ja väikese rõõmupulga asemel "pikk puuteplaat".

* 3,7-4,1tolline vähemalt WVGA ekraan.

* Tõenäoliselt 1 GHz Snapdragoni protsessor.

* Seade on suuresti musta värvi, väikese hõbedalisandiga, puldiosa oleks valge ja hõbedane.

* Android 3.0 ja Androidi turul mängude sektsioon. Mängud võiks sobida tulevikus ka teistele Androidi telefonidele, mille tehnilised näitajad ja nupuasetused vastaks nõuetele.

* Mängud oleks graafiliselt PSX ja PSP tase, kasutaks tulevikus ilmselt laiendatud reaalsuse lahendusi.