Kodukino-filmimüügi loodetav päästja jõudis turule
UltraViolet pidi turule jõudma algsete lubaduste põhjal käesoleva aasta keskel, aga siin see nüüd on, vahendab Reuters.
UV turu esimene pääsuke on juulis ka Eesti kinodesse jõudnud komöödia "Horrible Bosses" ("Vastikud ülemused"), tootja Warner Bros lubab järgmiseks märulit "Green Lantern".
Forte on tutvustanud UltraVioletti juba kaks korda - lingid lõpus. See on lühidalt pilvelahendus, mis salvestab-levitab filme netis. Tasuta konto omanik ostab filmi, talletab seda oma "digilaekas" (koopia pilves) ja vaatab suvalise UltraVioleti toega seadmelt või teenuse kaudu.
Teoreetiliselt täitub ammune unelm, et seadmed muutuvad lihtsalt akendeks meedia juurde. Peaeesmärk on proovida filmimüüki moodsate vahenditega, et kompenseerida järsk langus DVD-müügis, mida ka Blu-ray päris ei korva, ja mida ähvardab lisaks nõudevideo ja striimingupõhiste teenuste kasvav populaarsus.
Nagu nüüd selgub, on kõik see suuresti tulevikumuusika ja hetkel üsnagi piiratud kujul. Praegu tuleb esmalt osta UltraVioleti toega füüsiline Blu-ray ketas, ainult digiõiguste hankimise võimalus saabub hiljem. Ja need pole igavesed. Tootjad garanteerivad õiguse aastaks (Warner küll kolmeks), pärast mida võivad nad nõuda filmi digikoopia kasutamiseks juba lisatasu.
Hetkel jäävad õhku siis mitu olulist küsimust. Kas filmisõbrad võtavad asja sellistel tingimustel omaks? Kas filmitootjate toetus filmide näol saab olema nii tugev kui seni lubatud?
Siin võib paljugi oleneda kino-megahittidest nagu "Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2" ("Harry Potter ja surma vägised. Osa 2"), mis jõuab Ultravioletile 11. novembril.
Ka tootjad ei paista standardi ümber siiski veel tunglevat.
Paramount, Lionsgate ja Fox lubavad midagi uue aasta esimeses veerandis. Sony pakub USAs 2. detsembrist kaht teost - "The Smurfs" ("Smurfid") ja "Friends With Benefits" ("Seksisemud"). Universal pakub 6. detsembrist eepost "Cowboys & Aliens" ("Kauboid ja tulnukad"). Suurtegijatest pole Disney endiselt kampa löönud. Vähemalt on filmid uued, st tänavused.
Standardi arendajate esindaja Mark Teitell tahab avalikkusele teatada: "Arvan, et ajakirjanduse esindajad kergelt liialdavad meie lahenduse kasutamise keerukuse suhtes. See on nagu tasuta e-posti konto loomine ja video striimimiseks Play vajutamine. Tunduvalt lihtsam kui kirjutatakse."
Kõike eelnevat arvesse võttes eestlased ilmselt väga ei kurvasta, kui UltraVioleti elujõudu testitakse esmalt võõral turul, nende rahakotile rõhumata.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!