Kui eeldada, et üks pool ei valeta kirja väljasaatmise kohta, või teine selle mittesaamise kohta, tekib küsimus: kas e-kiri võib tõesti lihtsalt kaduma minna?

Lühike vastus: võib küll!

E-kiri liigub saatjalt adressaadini serverite kaudu. Kui üks kirja kätte saab, aga selle töös või koheses tegutsemises (või serverite suhtlemises) äkki tõrkeid esineb, tekibki viivitus.

Teiseks võib väljasaadetud e-kiri saada spämmiks või musta nimekirja kuuluvaks tembeldatud. Kasutaja ei pruugi teatud põhjustel ka teadet saada, et kirja ei olnud võimalik sel-ja-sel põhjusel edastada.

Heal juhul jõuab spämmiks peetav e-kiri siiski adressaadini, kuigi vast otse spämmikausta. Halvimal juhul võib serverilahendus "rämpsu" kõrvale heita – nii et juhtunust tavakasutajale mingit märki ei jää.

Tänapäeval esineb seoses e-kirjavahetuse tehnilise poolega üldiselt vähe probleeme, aga halval juhul võib saadetud kirjal kuluda kohalejõudmiseks tunde või isegi päevi!

Kui e-kirja või vastust miskipärast oodatud ajavahemikus ei saabu, saab asja uurida (ja olukorra loodetavasti lahendada) paari lihtsa nipiga:

* kontrolli, kas kirja tõesti pole (mida sisukam postkast, seda lihtsam on millelgi kahe silma vahele jääda!);

* kontrolli, kas saadetud kiri ei viibi endiselt outboxis (piirkond mälus või kõvakettal failidele/sõnumitele, mida pole veel välja saadetud);

* kui kasutad iseseisvat e-posti programmi, mitte ei külasta postkasti näiteks brauseriga, sule ja taaskäivita klient (äkki jäi midagi sünkroniseerimata).