Tallink Takso on viimasel ajal kõvasti pingutanud, et laiema hulga kasutajate vaatevälja jõuda. Autopark on pea täies mahus keskkonnasõbralikum: kasutusel on elektri- ja maagaasihübriidid.

Juhid on koolitatud, puhanud ja plafooniga autodel dokumendid alati korras. Nüüd siis sai kaasaegsema kuue ka tellimisäpp.

Taxilink on võrreldes eelmise rakendusega kindlasti moodsama kujundusega: must ja kollane värvilahendus mõjub soliidselt, traditsiooniliselt. Just traditsioonidele Tallink Takso ja Takso24, mille autosid TL kaudu saab tellida, rõhuvadki.

“Uus, traditsioonilistele taksodele suunatud platvorm vastab kõikidele tänapäevastele arusaamadele takso tellimisest ja sõidu eest maksmisest. Kui praegu turul olevad äpid arvutavad sõiduhinna sisse liiklusummikud, ootejärjekorrad jms, siis Taxilink äpp tagab kliendile alati ühe hinna ehk kasutuskindluse,” märkis Tallink Takso juhatuse liige Tõnu Uusmaa rakendust tutvustades.

Taxilinki äpi seadistamine on lihtne

Taxilinki äpi telefoni vedamisega tekib väike error: telefon nõuab mingi nupu kaks korda lükkamist siia-sinna, et kasutajat identifitseerida. Aga näotuvastus? Ei!? Arvatavasti ei ole see Taxilink’i vaid iPhone’i probleem.

Kui äpp alla laaditud, tuleb aktseptida kasutustingimused ja sõit võib alata. Kui eelnevalt ei seo rakendusega oma krediitkaarti, käib maksmine sularahas. Krediitkaardi sidumine on lihtne, seega teeme ka selle ära.

Edaspidi saab valida, kas sula või kaart ning kui on mitu kaarti, saab ka nende vahel varieerida. Äriklientidel on võimalus sõlmida taksofirmaga leping, kus maksmine toimub kord kuus vastavalt sõitudele. Ilmselt saab äpis ka selle makseviisi esile tõsta, me proovima praegu ei hakanud.

Väiksed trikid, väiksed nipid

Sarnaselt Bolt’ile saab enne sõidu alustamist vaadata, palju see maksma läheb. Aga siin on üks väikene vonks sees: kui äpitakso pakutud hind on lõplik, siis Taxilinki puhul näidatakse orienteeruvat hinda.

Lõplik hind selgub siis, kui taksomeeter sulgub, tasu arvestatakse kas kilomeetri tariifi või ajatariifi järgi – mitte korraga.

Erinevalt Bolt’ist puudub Taxilinki rakenduses pakkumise-nõudluse vaheline koefitsiendi algoritm ehk kõik tellitud taksosõidud on alati sama hinna alusel arvutatud – olenemata päevast ja kellaajast.

Võrdleme hindu

Võtsime kõrvuti uue Taxilinki rakenduse ja Bolti äpi. Lähtekoht Nõmme, sihtkoht Susi hotell Lasnamäe veerul, sõidu tellimise aeg minutilise vahega. Härrased, tehke oma pakkumine!

Neljapäeva hommikul kella üheksa ajal on saada nii Bolt’i kui Taxilink’i taksosid: kolmapäeva õhtul see nii roosiline ei olnud. Bolti sai, Taxilinki mitte. Tõe huvides: Nõmme on enamasti perifeeria, kuhu taksosid ei jagu.

Taxilinki kolmapäevahommikune pakkumine on järgnev: ooteaeg brändist sõltuvalt 10-13 minutit, orienteeruv hind 9-16 eurot.

Natuke jonnib äpp ka: kolm korda proovime sisestada toimetuse aadressi juurde “a”- tähte, aga äpp näitab ikka “a”-ta aadressi. No las see jääda, lihtne kümme on siinsamas.

Bolt pakub sama sõitu põhiklassis 7-minutilise ooteajaga ja 7,3 euro eest, Premium (Tesla või muu suurem ja mugavam sõiduk) teeb asja ära 10 minuti pärast 13,6 euroga. Basic, kui selle saaks, on aga veel odavam.

Hinnavahe ei olegi liiga suur, ka Taxilinki paar minutit pikem ooteaeg ei pane teenusest loobuma. Küll tekitab küsimuse “orienteeruv hind”, millest tahaks, et see oleks kivisse raiutud nagu Bolt’il. Samas, see ongi ju kivis – olenemata päevast ja kellaajast alati orienteeruvalt sama.

Taxilink sobib planeerijale

Taxilinki äpi toimimispõhimõte ei erine Bolti omast suuremat: taksot tellides saadetakse kliendile alati kõige lähemal olev sõiduk. Ette sõitva takso teekonda saab rakendusest reaalajas jälgida.

Erinevalt Boltist on Taxilinki taksol õigus liikuda bussiradadel, ummikute korral on see abiks kindlasti. Mis aga hea: kui on vaja näiteks lennukile või laulatusele kiirustada, saab takso ette tellida.

Seda võimalust Bolt ei saa pakkuda, sest juhid töötavad siis kui neile sobib. Taxilinki ettetellimise võimalus on aga see, mis ärikliendil kõrvad liikuma paneb: kui on vaja lennukile jõuda, siis sa sinna suurema närvikuluta ka jõuad.

Äpipoest leiab ju hulga mobiilirakendusi: lisaks Boltile, Uberile, Taxilinkile on ka Taxigo, TaxiQ, MultiTaxi… aga nende kasutajate hulk pole ilmselgelt nii suur, et meedia tunneks tegijate vastu rohkem huvi.

Hope-rakendus, mis lootis koondada Eesti platvormtaksosid, on veebipoest üldse kadunud, Tesla tellimisäppi aga ootame silmad pikad peas.

Kokkuvõttes võidab see, kellel on autosid, lisateenuseid ja mugav äpp. Taxilinkil näikse olevat lootust.