Kaks tähtsat uudist Google'ilt – ühest te hoolite, teisest kardetavasti mitte

 (13)

Google on nii tähtis tegija, et selle projektid ületavad tihti ka Forte digi-uudisekünnise.

Pole siis ime, et ka mõned selle nädala suurimatest tehnoloogiauudistest on G-majas toimuvaga seotud.

Et te ei peaks nii palju silmi väsitama, panen kaks märkimisväärset lugu siia kokku. Huvitavam lugu esimesena.

Chromecasti dessant Euroopasse

Esiteks selline rõõmustav teade, et Google on lõpuks valmis oma toredat Chromecasti pakkuma ametlikult väljaspool USAd.

See on kasulik, aga meeldivalt odav meediastriimingu-pulk, mis teleri senisest nutikamaks muudab. Saadaval nüüd Kanadas ja kümnes Euroopa riigis, meile kõige lähemal Soomes.

Euroopast ostes on hind numbriliselt sama mis USAs, aga dollarite asemel eurodes (tüüpiline). Ehk siis näiteks Ühendkuningriigis 30 naela (35,76 eurot).

Ärge igaks juhuks unustage, et Amazon.com pakub seadet endiselt 35 USA dollari eest, lisaks saatekulud.

Androidi-nutikell

Teiseks suurem uudis, mis paradoksaalselt paljud kardetavasti siiski külmaks jätab.

Google'i esindajad on otsustanud, et aeg on liituda (seni tagasihoidlikke tulemusi toonud) nutikella-ralliga ja omalt poolt midagi välja pakkuda.

Ettevõttele juba omaseks saanud käiguna plaanivad nad hoolitseda eelkõige tarkvarapoole eest (opsüsteem, ökosüsteem) ja jätta konkreetsete seadmete arendamine huvitatud partnerfirmade hooleks.

Seotud lood:

Opsüsteem on muidugi Android, mida nutikella omapärasid arvestades on "tuunitud".

Tähtsal kohal on nimelt häälotsingud ("OK Google") ja virtuaalabiline Google Now, mis edastab palju tähtsat infot ilmateatest lennuaegadeni.

Lisaks mõistagi arvukad populaarsed Google'i veebiteenused, muu rabava osas peame lootma rakenduseloojate tulevasele leidlikkusele.

Huvilisel tasub ilmslet jälgida Android Weari arendajate saidil toimuvat.

Riistvara

Android Weari nutikellade puhul on intrigeeriv, et Google ei esita tootjatele kindlaid nõudmisi kujuteguri (form factor) asjus.

See tähendab, et Android Weari esindav nutiseade võib olla kujult täpselt selline nagu tootja paremaks peab, näiteks ruudu või ringi kujuga.

Google on siiski õppinud Apple'ilt, et glamuur müüb, ja peab tähtsaks, et Android Weari vidinad näeksid välja tõesti pilkupüüdvad.

Esimesed teadaolevad kellad

Google'i nutikellade esimene postripoiss on Motorola, kelle toote Moto 360 näitel Android Weari esmaesitlus toimuski.

Praeguse info põhjal võib öelda, et Moto 360 on ümmarguse kujuga ja üsna tavalise moeka käekella moodi. Millist ARMi kiipi seade kasutab ja üldse tehnilised näitajad on veel avaldamata.

Moto 360 sisaldab liikumisandurit, et kindlat randmeliigutust tuvastades ekraanile mingit infot kuvada (a la Active Display nutitelefonis Moto X).

Moto 360 ilmub suvel USAs ja "hiljem" mujal riikides. Artikli alguses on sellest tore promopilt ka, kui te kohe ei märganud.

Foto: tootja

Oma Google'i-kella on välja hõiganud juba ka LG esindajad, kelle lapsuke on saanud nimeks G Watch ja ilmub järgmises kvartalis (perioodil aprillist juunini).

LG varane promopilt midagi põnevat ei paku ja meenutab teisi seniseid nutikelli, eriti Sony SmartWatch 2.

Teema kokkuvõtteks

meeldib mulle ExtremeTechi ajakirjaniku kommentaar – võib-olla keegi ei tahagi endale nutikella, aga Wear-seadmed on ilmselt parim šanss inimesi vastupidises veenda.

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks
telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit
ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.