Juhtmeta kõrvaklappide maailma valitseb üks firma – arva, kes?

 (31)
Juhtmeta kõrvaklappide maailma valitseb üks firma – arva, kes?
Apple'i juhtmeta klapid (Tootja foto)

Juhtmeta kõrvaklapid lähevad kaubaks kiirelt nagu soojad saiad. Kes aga riisub tulusast ärist selle rasvaseima koore?

Juhtmeta kõrvaklapid jõudsid esmakordselt maailma ette 1960ndatel, aga nutiajastul tuttaval kujul on need pigem uus tootekategooria. Seda eriti tänu uudsele lahendusele panna klappe sisaldav karp ka nende akusid laadima.

(Tehnoloogia)meedias on need tähelepanu saanud eriti viimase umbes kolme aasta jooksul, alates sellest, kui Apple väljastas 2016. aasta lõpus oma esimese mudeli AirPods.

Apple'il on moodsal digiajastul imetabane võime igas omale valitud tegevusalal liidrikohale tõusta – kõrgetest hindadest ja oma paljudest kasutajavaenulikest otsustest hoolimata, mis puudutavad nii seadmete disaini kui ka kasutusvõimalusi.

Ikka tuleb nentida, et kui nad pole just mingis vallas suurim tootja, siis tõenäoliselt peamine firma, mis seal kasu lõikab. Nii läks iPhone'ide-iPadidega, Apple TV-ga, äpipoega, nutikelladega... millele võib lisada juhtmeta klapid AirPodsi perekonnast.

Turu-uuringute firma Strategy Analyticsi teatel väljastas Apple mullu 58,7 miljonit AirPods-komplekti, kahmates endale 71% ses valdkonnas tekkinud käibest.

See on hämmastav tulemus, kui mõelda, et AirPods polnud ilmudes mingi uus imeasi, mida paljud ihaldanuks. Nende üle heideti naljagi, eriti nende kandjate välimuse üle, kel juhtmeta klappide otsad kõrvadest välja tolknevad. Nüüd on taoline vaatepilt (suurlinna) tänavapildis tavaline.

Seotud lood:

Nagu eri analüütikute poolt ennustatud, kasvas mullune AirPodside müük 2018. aastaga võrreldes 100%. Ka üldse juhtmeta peakomplektide turust haarab tulemus üle 50% pirukatüki.

Apple on juhtmeta klappide vallas juba niivõrd tugeval positsioonil, et jätab lähimad konkurendid kaugele maha. Teisel kohal on Xiaomi 9,1 miljoni väljastatud komplekti ja 8,5%-lise turuosaga.

Siis tuleb veel tükk tühja maad ja kolmandaks platseerub Samsung oma 7,4 miljoni väljastatud komplekti ja 6,9%-lisa turuosaga. Nende toode Galaxy Buds on aga Androidiseadmete eelistajate hulgas väga hinnatud.

Strategy Analytics ennustab juhtmeta klappide turule jätkuvat kiiret kasvu. Näiteks 2024 jooksul peaks müügile jõudma juba 1,2 miljardit uut komplekti. 2019. aastal jõudis 170 miljonit.

Selline kasv peaks tugevdama ka Apple'i konkurentide positsioone, kes müüvad oma klappe ju tunduvalt soodsamalt.

hv.ee andmetel maksab Samsung Galaxy Buds hetkel Eesti edasimüüjatelt vähemalt 115 eurot, Xiaomi odavaimad juhtmevabad klapid Redmi Airdots vähemalt 21,2 eurot.

Apple'i odavaim AirPods maksab seevastu vähemalt 144 eurot ning hiljuti ilmunud AirPods Pro vähemalt 274 eurot.