Laiendatud reaalsus pole iseenesest midagi tohutult ulmelist, vaid otse edastatud või jäädvustatud materjal tavamaailmast, millele lisanduvad arvuti loodud andmed (kirjad, pildid vms). Lihtne näide on matši seis korvpalliülekande ajal teleekraanil. Täiendavat infot võib salvestada ja kätte saada infokihist nn pärismaailma kihi peal.

Laiendatud reaalsus on tänapäeval tähelepanu kogunud ka nutitelefonide rakendustena, mis kasutavad seadmete funktsionaalsust (GPS-i, kompassi, kaamerat, netivalmidust), et kuvada ekraanile infot, mida inimene palja silmaga ei näeks. Näiteks rakendus, mis võimaldab mobiiliekraanil näha, kus asuvad lähedalasuvad restoranid, bussipeatused, sõbrad, kinnisvarapakkumised jne.

Põnev näide on Wikitude, mis seob turismi ja Wikipedia tarkused. Näiteks vaatad võõras linnas skulptuuri, võtad telefoni välja, vaatad skulptuuri läbi ekraani ja Wikitude annab Wikipediast selle kohta infot.

Selle uudise peategelane on Tachikawa raudteejaama lähedal Tokyos Jaapanis asuv kaubandushoone N Building, mille välimuse kujundamisel on kasutatud laiendatud reaalsuse levinud võttena nn QR-koode. Kui sul on iPhone ja paigaldatud QR-koode lugev rakendus, võid läbi ekraani maja takseerides näha sealsete poodide edastatud infot. Või ka lugeda seal töötavate inimeste Twitteri postitusi ehk säutse!

Projekti teostasid kohalikud firmad Qosmo ja TeradaDesign.

Kes reklaamide olemasolult kuidagi rahalist kasu lõikavad (neid teevad, tellivad vms), sellega kindlasti hetkel ei nõustuks, aga tore oleks, kui reklaamimaailm kolikski "palja inimsilmaga" nähtamatusse reaalsusesse. Kui tahad, uurid reklaame vastava tehnika abil, kui ei taha, elad rõõmsalt edasi.

Lõpetuseks Vimeost pärinev klipp neile, kel pole võimalust või tahtmist ise Tokyosse sõita hoonega tutvuma: