Eelnevalt suhteliselt märkamatuks jäänud räpprokkar Kid Rock sai möödunud suvel maha hitiga „
All Summer Long
“ ja albumit ”
Rock’n Roll Jesus
, kust pala pärines, on tänaseks müüdud üle kahe miljoni ühiku.

Sealjuures ei jäänud albumi väljaandjale Warnerile märkamatuks, et Kid Rock suutis edukalt oma loominguga äri teha müümata ühtegi lugu iTunes’i vahendusel.

Kid Rock’i edust inspireerituna viis Warner läbi eksperimendi ja katsejäneseks valiti Briti R&B staar Estelle.

Estelle lasi käesoleva aasta alguses välja albumi „Shine”. Sellel albumi lugu „American Boy” on saanud suureks hitiks. Vaadates iTunesi müüki, tuli välja, et „American Boy’d” laetakse alla väga palju, samas kui albumi vastu tervikuna ei tunne keegi suurt huvi. Warner võttis „Shine” tervenisti iTunes’ist maha, mis tähendas, et kõik kes tahtsid kuulata „Ameerika poissi”, pidid ostma poest terve albumi. Juhtus see, mis juhtuma pidi. Estelle müük USA’s langes suure kolinaga ja iTunes’is hakkas hästi müüma „American Boy” kaver. Mõned nädalad tagasi jõudis iTunes’isse tagasi ka Estelle.

Oktoobris seevastu ilmub selle aasta eeldatavalt kõige müüdum album ja sedagi ei saa osta iTunes’i poe kaudu. Kui AC/DC „Black Ice eeldustekohaselt läbi lööb, võivad sellel olla iTunes’i jaoks karmid tagajärjed.

iTunes keeldub albumeid „lukku” panemast ja lugusid saab sealt osta ükshaaval. AC/DC leiab, et üks album on kui terviklik kunstiteos, mis iseloomustab neid antud kindlal ajahetkel ja ei ole vaid grupp eraldiseisvaid lugusid, millest inimesed võiksid soovi järele maasikad välja noppida.

iTunes’it süüdistatakse ka plaadimüügi surmas, kus inimesed maksavad küll ühe hittloo eest, kuid ei käi raha välja ülejäänud „ballasti” eest. Keskmiselt on hittsingli ja albumi müügi vahe kümnekordne.

Ühest küljest võib tõsiseid muusikuid mõista, kui need tahavad müüa oma muusikat tervete albumite kaupa, aga samas on nad vähemus. Enamus poppmuusikat on tehtud nn „ühepäevaliblikate” poolt ja iTunes’i süsteem säästab inimesi ühe meeldiva loo kõrval saastlugude ostmisest.