Artikli autor oli tohutu iTunes 9.2 fänn. Tal on tuhandeid vähetuntud reliise, kõik täiuslikult lahterdatud ja sildistatud ning retušeeritud kaanepiltidega. Ta armastab oma muusikat, ja iTunes on Macil peaaegu ideaalne töövahend selle haldamiseks. Ta ei lülita seda kunagi välja.

Puhas kasutajaliides, kiire ja ladus reageerimine (ärge unustage, et jutt käib Macist, tal on Windowsi iTunesi kasutajatest südamest kahju): iTunes oli 9.2 väljalaskeni tõeline kingitus. 10-ga on tal aga tõsine kana kitkuda.

Alustuseks uuest logost. See pole kaubamärgi esiletõstjana algsest igavast logost palju parem, aga on siiski siin kõige parem asi. Kui Suur Steve kuulutas CD tänasel iTunesi Store'i ajastul ebatähtsaks, tegi selline hoiak palju nalja. Isiklikult meeldib autorile iTunes Store blokeerida, puhta ääreriba nimel, aga Jobsi jutus on iva - kes pagan enam CDsid kasutab?

iTunes 10 kõik hädad algavad kasutajaliidesest. Kui see esimest korda avada, vaatab vastu täielik segadus. Iga uue väljalaskega kaasnev kasutajaliidese muutus võib tuua algse šoki, see on mõistetav, aga see on juba midagi enamat. See on märk sellest, et Apple saatis oma kasutajaliidese disainijad kuu peale. Kas Jobs lõi selle ise? Muusikarakenduse dadaism, vaat mis see on! Toome mõned eredad näited.

Artikli autor ei kasuta enam eriti küljeriba; kui seda saaks välja lülitada, ta teeks seda. Aga üks asi häirib teda, ja kuigi paljud nimetaks teda ilmselt vingujaks, on see päris tähtis ebateadlikul tasandil: ikoonid on nüüd värvitud. Kui varem sai küljeriba elementidele pihta, ilma et need nägemise äärealadelt kaoks, peab nüüd tähelepanu koondama, kasvõi korraks, et vajalik info üle lugeda. See pole täielik "diilimurdja", aga kindlasti aeglustab kasutajat, eriti väga osavaid. Ei, ta ei liigu päev läbi Podcasts ja Music sektsioonide vahet. See peaks lihtsalt kuuluma interaktiivsuse disainimise põhitõdede hulka.

Minimeerimise/maksimeerimise/sulgemise nupud. Siin on juba kergem uskuda, et Jobs ise lõi disainimisel kaasa. Ta on juba ligi kolmkümmend aastat enam-vähem sama aknakasutajaliidese konfiguratsiooni jõllitanud. Ehk tahab ta vaheldust. Aga... pöörata nupud külje peale ja muuta neid pisemaks? Teretulemast saatesse "Maailma kõige rohkem purjus disainerid".

Aknanupud on kõikjal opsüsteemis konstantse välimusega hea põhjusega - et kasutaja ei peaks mõtlema. Nad ei peaks isegi murdosa sekundiks kogu oma tähelepanu koondama mingi neetud akna sulgemisele, mis peaks olema ideaalis täiesti ilmne tegevus.

Vähemalt ühe iTunes 10 õuduse saab Terminali abiga hävitada. Kui te seda just ei karda. Avage Terminal, sisestage või kopeerige siit "defaults write com.apple.iTunes full-window -1" (jutumärke ärge muidugi kasutage) ja aknanupud omandavad taas tavasuuruse!

Helivaljuse liuguri kohta ainult üks mõte: mis pagan see veel on?

Classic List vaade. Selle naasmine on tegelikult rõõmustav - teate küll, kõik albumid ühes nimekirjas, kaanepildid juures. Aga üks asi torkab siiski liialt silma. iTunesi varasemates versioonides palade nimekiri paremal pakkus albumiinfot (vasakul: esitaja, albuminimi, pildid, hinne), nii et kaanepilti mahtus ka näitama. Kui albumil oli vähe lugusid, tekitas see tihti tühja ruumi, aga sellest polnud häda. See jagas nimekirja albumikaupa eristuvateks segmentideks, et asju oleks kergem leida. iTunes 10-s viib albumiinfo (ikka vasakul) aga lihtsalt palade nimekirjani.

See pole iseenesest nii paha, aga tekitab veidraid auke. Asi on eriti halb albumite puhul, milles on ainult üks pala. Taas rikub kiiret ja intuitiivset kasutajakogemust.

Uue kasutajaliidese kallal võiks rohkemgi nokkida, aga saate aru küll. iTunes 10 on selles aspektis samm tagasi, mis on hirmutav mõte, sest iTunesi kasutajaliides on tihti näidanud, kuhu OS X kasutajaliides on teel. Aia! iTunesi väikesed värskendused teevad sellele samas ka tihti palju head, nii et äkki on tegu ajutise eksperimendiga.

Kiirusest. Artikli autoril on kaheksatuumaline Mac Pro. See on viletsa jõudluse vastand. iTunes 9.2 puhul tähendas isegi tuhandetest lugudest läbikerimine imeladusat kogemust. 10 puhul aga hakib koledalt. Oleme kindlad, et see asi paraneb lähitulevikus, aga praegu ei tundu Songbird alternatiivina enam nii halb.

Jah, lõpuks räägime Pingist ka. Ah sa nuga - millest alustada? Sellest äkki, mida autor eeldas (ja ilmselt teie ka), et mis Pingi näol sünnib.

Ta arvas, et Ping saab olema muusikaentusiasti taevavärav. Ta kulutas kuid, et iTunes 10 "sotsiaalset integratsiooni" sõpradele pähe määrida, värises erutusest võimalustele mõeldes, mõtles, kas saab ka sõprade muusikat striimida ja oma kollektsiooni maailmale näidata (ja teiste omi vaadata). Ta lootis, et saab sõprade muusikalisi maitseid kommenteerida ja pidada vestlusi umbes nagu kindlas 500 miljoni kasutajaga sotsiaalses võrgus. Nagu paljud, peab ta oma muusikalist maitset suurepäraseks, ega jõudnud oodata võimalust seda maailmaga jagada. Kui iTunes 10 oli juba paigaldatud, avas ta kohe Pingi.

Kas te olete juba Pingi kasutanud? Kui ei, las ta ütleb, mis Ping on - nimekiri (ja/või soovinimekiri) iTunes Store'i ostudest. Ei midagi enamat. Te ei saa oma kollektsiooni väljanäitusele panna, kui see ei viibi Store'is, te ei saa eriti kommenteerida ega midagi öelda (mitte kindlasti Facebookiga võrreldava kergusega), te ei saa midagi... teha. Nimetada seda sotsiaalvõrguks on täielik nali, ja mitte väga vaimukas nali.

Pingi eesmärk pidi olema muusikakuulamise suhtes elevust tõsta (jätame hetkeks kõrvale Apple'i tegeliku plaani sellega lihtsalt muusikat müüa). Kui see vastaks tõele, moodustaks selle tuumiku tõelised audiofiilid. Võtame näiteks Beatlesi fännid - neile kindlasti meeldiks Pingis kodu omada. Aga biitlid ei eksisteeri iTunesi Store'is! Kuidas oleks tõeliste entusiastidega, kes tahavad esitleda oma haruldasi reliise ja B-pooli, mida nad on lemmikbändidelt hoolega kogunud? Pole poes olemas? Siis pole Pingis ka olemas. Seda probleemi on kerge omal nahal kogeda.

Ping on pettumus. Selle eesmärk pole koos muusikat jagada ja avastada. Selle eesmärk on albumeid müüa (üllatus!). Mida see annab, kui esitajaid saab jälgida? Seda saab ka Facebookis. Ja kui miski on juba Facebookis võimalik, ei hakata seda ilmselt mujalt otsima.

Kokkuvõte: artikli autor annab tarkvaraloojatele ühe-kahe värskenduse jagu aega iTunesi 10 parandada, ja hakkab siis otsima, kuidas 9.2 taas kasutusele võtta.