Siiski vihjavad turu-uurijad ja analüütikud viimastel aastatel, et iPodi lõpp on lähedal, sest müüginumbrid aina langevad.

Süüdistada ei saa selles iPodi, mis on endiselt populaarseim ja ilmselt ka kõige glamuursem kaasaskantav meediapleier, mida osta saab.

Probleem on pigem selles, et muusikasõprade eelistused on jõudnud ruttu päris palju muutuda.

Digimuusika kuulamine ja formaat mp3 pole kuhugi kadumas, aga inimesed ei sõltu enam nii väga isikliku muusikakogu olemasolust.

Selle asemel on domineerivale kohale tõusnud muusika/video-saidid nagu YouTube ja Vevo, aga ka striiminguteenused nagu Spotify ja Rdio. Lisaks on meil kerged sülearvutid ja nutiseadmed, mille kõrval ei tundu enam nii tähtis spetsiaalselt pleierit omada.

Apple'i tippjuht Tim Cook tunnistas jaanuari lõpus, et iPodi müük hetkel on suisa 52% võrra väiksem kui mullu samal ajal.

Kui Apple väljastas 2007. aastal esimese iPhone'i, naljatas Steve Jobs, et iPhone on "parim iPod, mille me oleme valmistanud".

Ja tõepoolest, just iPhone (ja sellega sündinud nutiseadmete-hullus nii Apple'i kui ka teiste firmade seas) on vastutav iPodi kuldaja lõppemise eest.

Siiski pole karta, et iPod peagi järsku ajaloo prügikasti kaob. See on endiselt populaarseim mp3-pleier turul ja tõi ainuüksi viimase kvartali jooksul Apple'ile ~720 miljoni euro eest käivet.

Iga teise tehnikatootja esindajad hüppaksid selliseid numbreid kuuldes rõõmust lakke, aga analüütikute sõnul käsitleb kõikvõimas Apple taolist tulemust juba hobitegevusena.

Õunamaja kogukäive samal perioodil oli 42,7 miljardit eurot, millest iPodi 0,72 miljardit moodustab tõesti väikese tüki.

Kõik see saab tähendada ainult üht – Apple valmistub midagi päris uut turule tooma, et fänne ja investoreid rõõmsana hoida. Kas see on uuem vingem Apple TV, nutikell või midagi muud, saame näha.

Forte ennustab praeguste kõlakate põhjal, et ettevõte plaanib midagi nn kantava elektroonika vallas (kell, käevõru), sest fitness olla ka tuleva suure opsüsteemivärskenduse iOS 8 võtmesõna.