Rääkisin kokku kaheksa inimesega, kellest kolm olid nais- ning viis meessoost. Ka vanuse poolest kuulusid mu vestluskaaslased erinevatesse vanuserühmadesse. Noorim intervjueeritav oli 15-aastane ning vanim 43-aastane.
Miks just iPhone?
Alustame kõige põletavamast küsimusest: miks on iPhone'i omanikud just selle telefoni valinud?
Ühe sõnaga võib suurema osa inimeste vastused võtta ühte sõnasse: mugavus. Kaheksast vastanust kuus mainis valikut põhjendades just seda märksõna. Näiteks tõi 43-aastane autosalongi tegevjuht Raido välja iPhone'i mugavuse ärikliendile: "Mul on päris palju tööd teha distantsilt ja saan kuni lepingute allkirjastamiseni teha kõik telefonis," ütles ta. "E-mail otsingut kasutan pigem iPhone'is kui arvutis - tulemus on palju parem," tõi mees veel välja huvitava kasutusmugavusega seonduva asjaolu.
Teine oluline aspekt, mida välja toodi, oli füüsiline atraktiivsus, kena disain. Seda mainis üle poole kõigist vastanutest. 22-aastane tudeng Robert ütles iPhone'i kohta, et sellel on lausa "parim disain". Tema sõnul oli telefoni atraktiivne disain ja trendikus just peamiseks põhjuseks, miks ta õunafirma telefoni ostis.
Ka Roberti poolt mainitud trendikus oli sõna, mida vastanud tihti välja tõid. Enamjaolt mainisid iPhone'i ja trendikuse võrdtähenduslikkust vastanud, kes olid varastes 20ndates eluaastates. See näitab, et tõenäoliselt on iPhone'i ja trendikuse seostamine hästi meeles nendel, kes just sellel hetkel oma esimesi telefone hakkasid saama.
iPhone oli esmailmumise hetkel ikkagi tõeline trendilooja ja innovatiivsuse võrdusmärk. Telefon oli kordades parem kui toonased "nutitelefonide-laadsed-tooted", mida teised telefonitegijad tootsid. Näiteks praeguseks 21-aastane Apple'i müügisalongis töötav Erik ütles, et ostis oma esimese iPhone'i just 14-aastasena. Tõenäoliselt said paljud noored selles eas oma esimese nutitelefoni ning tihti oli selleks ka iPhone. See seletab ehk ka noorte seose tekitamist iPhone'i ja trendikuse vahel.
iPhone ei ole tavaliselt ainus