Samuti piirdutakse kampaaniapakkumiste puhul info lisamisega kodulehele ning võibolla jagatakse ka infot sotsiaalmeedias, kirjutab Digiabi.ee.

Ometigi on enamus internetiturundajaid ühel meelel, et e-mail on ka tänasel päeval väga efektiivne turunduskanal.

Aga kindel on ka see, et kui siiani pole klientide e-posti aadresse kogunud, siis päevapealt päris keeruline endale meilinglisti tekitada.

Ja kui teie teenus/toode on suunatud eratarbijale, siis ausalt öeldes ei oska muud soovitada kui edaspidi hakata meiliaadresse korjama.

Paremas olukorras on firmad, kelle tooted/teenused on suunatud äriklientidele. Firmade info on kergemini internetist leitav ja olen isegi minevikus käsitsi copy-paste'i abil teinud meilingliste mingi kindla piirkonna jaoks või mingi kindla tegevusvaldkonna firmade kontaktidest.

Aga ka selline käsitsi listi tegemine on küllaltki aeganõudev töö ja seetõttu oli mul paar kuud tagasi hea meel avastada internetist selline leht nagu sihtgrupid.ee.

Tegu siis teenusega, kus teil on võimalik vägagi täpselt kaardistada oma sihtgrupp internetis ning küllaltki mõistliku tasu eest saate ilusa CSV-faili koos kõigi valitud firmade kontaktandmetega.

Muidugi ei ole selline list samaväärne meilinglistiga, mis on koostatud olemasolevate klientide ja huviliste andmete põhjal, kuid kindlasti on võimalik selle listi abil alustada uudiskirja saatmist ja kui sihtgrupp on korrektselt valitud ja kiri ilusasti vormistatud, siis jõuate selle abil kiirelt paljude potensiaalsete klientideni.

Aga kuidas siis õiget sihtgruppi välja kaardistada?

1. SAMM: Piirkond

Nagu lehelt näete, pakuvad nad kõigi kolme Balti riigi kontakte + siis võimalust ka maakondade ja linnade järgi segmenteerida.

Kui sinu tegevusvaldkond on väga spetsiifiline, siis miks mitte kasutada võimalust ja kaardistada kliendid üle Baltikumi.

Samas, kui teie teenus on siiski lokaalne ning teenindate kliente, kes jäävad ca 10 km raadiusesse teie tegevuskohast, siis on ilmselge raiskamine isegi hakata tellima üle-eestilisi kontakte – piirduge linna/maakonnaga, kus tegutsemispaik asub.

Väike nipp:

Kui tahate ainult ühte linna/maakonda, siis korjake ülevalt "Kõik maakonnad" eest linnuke esmalt ära – siis ei pea sea ükshaaval käsitsi kõiki mittevajalikke asju eemaldama.

2. SAMM: Tegevusala

Nüüd jõuate leheni, millest ülevaate saamine on tegelikult kõige keerulisem. Iga tegevusala jaguneb väiksemateks valdkondadeks ja need omakorda veel väiksemateks valdkondadeks.

Kui isegi pakute teenust, mis võiks sobida kõigile (näiteks raamatupidamine), siis ikkagi tasuks vähemalt esimesed alamkategooriad üle vaadata ja kriitiliselt hinnata, kas selles tegevusvaldkonnas tegutsevatel firmadel ikka läheb teie teenust vaja.

Näiteks vaevalt pangad vajavad vabakutselisi raamatupidajaid ning samuti põllumajandussaaduste hulgimüügiga tegelevad firmad vaevalt hakkavad teilt internetiturundust sisse ostma.

Loe täisteksti saidil Digiabi.ee.