Internetipakkuja omavoli eriolukorra ajal – raha võtame, teenuse võime tagasi võtta!

 (7)
Netikaabel
NetikaabelFoto: Tiit Blaat

Sulle ei meeldi su internetipakkuja? Asi võiks olla ka hullem!

Mobiilioperaatorite ja üldse sideteenusepakkujate üle nuriseda on popp – veendumiseks pole palju rohkem vaja, kui regulaarselt sotsiaalmeediat ja tehnoloogiauudiste kommentaare jälgida.

USAs juhtus aga hiljuti lugu, mis tõesti annab objektiivse põhjuse operaatori üle nuriseda. Kui ruttu sina sellise asja pärast operaatorit vahetaksid?

5,2 miljonile kliendile püsiühendusi pakkuv Cox Communication hakkas omavoliliselt internetikiirusi kärpima ja tunnistas hiljem avalikult, et aeglustab kogu naabruskonna ühendusi, kui seal leiab aset „ülekasutamine”.

Tehnoloogiasaidil Ars Technica oli lugu, kus Floridas elav klient kurtis, et saigi Coxilt hoiatuse liigse andmetarbimise kohta, millele järgnes nii tema kui ka kõigi ta naabrite üleslaadimiskiiruste piiramine 35 megabitilt sekundis (Mbit/s) 10-le.

Klient varjunimega Mike maksis gigabitise (1 Gbit/s) allalaadimiskiirusega ühenduse eest 100 USA dollarit kuus ja lisaks piiramatu andmemahu eest 50 dollarit kuus – sest andmekasutamise ülempiir üks terabait kuus oli tema jaoks vähe.

Tal kulub iga kuu 8-12 TB (!) andmemahtu, kuna varundab oma seadmetel asuvaid andmeid ja jagab neid „krüpteeritud infojagamise protokollide” teel, mis toimub iga öö kella 1 ja 8 vahel.

Seotud lood:

Mike ütleb, et on olnud Coxi klient neli aastat ja alati suht sama palju andmemahtu vajanud. Firma esindaja võttis temaga esmakordselt ühendust tänavuse mai keskel – saatis häälsõnumi, kus palus ruttu andmemahte vähendada, kui tahab teenust edasi kasutada. Sellele järgnes e-kiri, mis ütles, et tema ja ümbruskonna üleslaadimiskiirusi on vähendatud kuni 15. juulini.

Cox kommenteeris Ars Technicale, et Mike’i naabruskonnas kiiruste vähendamine teenis sihti kõigi klientide kiirusi parandada ja 10 Mbit/s üleslaadimiseks on enamikule täiesti piisav.

Mike ja teised usuvad, et piirang tuli ettevõtted raskustest koroonapandeemia ajal teenuste kvaliteeti endisel kõrgusel hoida, kuna enamik kliente veedab palju rohkem kodus ja kasutab senisest rohkem netiteenuseid.

Cox lükkas selle väite ümber ja kinnitas, et nende võrk saab 98-99% ulatuses täiesti adekvaatselt hakkama.