See valdkond on aga tänu (randmel) kantavale elektroonikale viimasel ajal tublisti avaramaks muutunud. Kaks tuntuimat uut tooteliiki on nutikell ja nutikas randmepael, mis kasutaja kohta mitmesugust aktiivsus- ja terviseinfot kogub.

Aga kui palju kantavaid vidinaid üldse ostetakse? Selles küsimuses aitab Forte jaoks esmakordselt veidi selgust saada IDC väljastatud statistika, mis puudutab tänavuse aasta esimest veerandit.

Aasta esimese veerandi jooksul jõudis eri tootjatelt ülemaailmsesse kaubandusvõrku 11,4 miljonit eksemplari kantavat elektroonikat. Selle põhjal ei saa kahjuks öelda, palju rahvas neid reaalselt ostab, küll aga seda, et tootmine on tihe ja inimestele võõrad need enam pole.

Selgub, et kantavast elektroonikast on kaubandusvõrgus peamiselt nutikad randmepaelad, mitte kellad.

All näed tabelit tootjate suuruste põhjal, kus ainuke iseseisvalt väljatoodud kellatootja on neljandal kohal Samsung turuosaga 5,5%. Muud nutikellade pakkujad on koondatud kambakesi "teiste tootjate" alla.

Foto: ekraanitõmmis (IDC)

Huvitav on näha, et kantava elektroonika turgu ruulivad hetkel julgelt kaks firmat, Fitbit (34,2%) ja Xiaomi (24,6%). Kellegi teise turuosa ei ole hetkel nende omadega ligilähedaselt võrreldavgi.

Xiaomi platseerumine teiseks on eriti muljetavaldav, kuna Hiina firma on kiiresti kasvanud ka telefonitootjana. Ning nende esimene nutirandmepael ilmus turule alles möödunud aasta teisel poolel!

Firma edu põhineb väheüllatuslikult hinnapoliitikal. Nende randmepaelad on konkurentidega võrreldes väga odavad, peatselt ilmub USAs isegi vaid 15 dollarit maksev Mi Band. Teiste puhul on hind pigem 100 USD kandis.

Ootame huviga IDC edasisi uuringutulemusi. Aasta teises veerandis jõudis müügile ka Apple'i nutikell Watch ning kolmandas või neljandas veerandis peaks see olema juba üsna vabalt saadaval. Poodides vabamüüki võib seda oodata alles vist juuni lõous.