Hea küsimus: kui palju isejuhtiv auto õnnetusi põhjustab (ja kui raskeid)?

 (39)
Hea küsimus: kui palju isejuhtiv auto õnnetusi põhjustab (ja kui raskeid)?
Google'i isejuhtivad Lexuse maasturid Californias. (Foto: AP)

Testijad on lasknud isejuhtivatel autodel juba miljoneid kilomeetreid maha sõita. Kui palju need liiklusõnnetusi põhjustavad, ja kui raskeid?

Loomulikult pole kõik asjaosalised vastavat infot seni avalikkusega varmalt jaganud, aga üht-teist on juba teada.

USAs California osariigis on isejuhtivaid autosid avalikel teedel testitud juba alates möödunud sügisest. Seal on ringi vuranud ümmarguselt 50 autot, millest neli on põhjustanud liiklusõnnetusi.

Kes tegid ja mida?

Kolm sõidukit neljast olid Google'i omad (Lexuse maasturid), neljas autoosade tootjale Delphi Automotives kuuluv (2014. aasta Audi SQ5).

Umbes pooltel õnnetusjuhtudest toimus see siis, kui auto end täiesti üksi kontrollis. Ja alati toimus see kiirustel alla 10 miili tunnis (16,1 km/h) ning inimesed viga ei saanud.

Isejuhtivate autode puhul on varem välja toodud, et õnnetused toimuvad peamiselt päris sõidu alguses või lõpus. Käesolev värske info on sellega kooskõlas.

Tegijal juhtub...

Google'i isejuhtivate autode projekti juhtiv Chris Urmson kommenteeris ajaveebipostituses, et kuue aasta jooksul on juhtunud 11 õnnetust, aga isejuhtivad autod polnud kunagi süüdi.

Seotud lood:

"Kui veedate piisavalt aega teedel, juhtub õnnetusi, olgu siis tavalise või isejuhtiva autoga," möönab Urmson.

USAs testitakse isejuhtivaid sõidukeid ka Floridas, Michiganis ja Nevadas. Seni pole ühtegi õnnetust registreeritud. Muide, USAs sureb liiklusõnnetuse tõttu umbes 33 000 inimest aastas.

Mis edasi?

Google'i testide järgmine etapp on lasta teedele isesõitjad, millele saab rooli, piduri- ja gaasipedali lisada. Et kui asi halvaks pöörab, saab inimjuht sekkuda.

Need lastakse Californias Mountain Views teedele kiiruspiiranguga 25 miili tunnis (40 km/h). Kontrollsüsteem on põhimõtteliselt sama, mis eelnevalt Lexuse maasturites.

Eesmärk on spetsiifilisi olukordi testida, näiteks kui pikka pidurdusteekonda masin vajab ja kuidas tiheda liiklusega kohas hakkama saab.

Loe ka, miks Google'i isesõitval autol pole pidurit ja rooli, aga on peeglid ja kojamees.

Loe ka, miks isejuhtivas autos reisijal kergemini paha hakkab kui tavalises.