Rakendusliidesed võimaldavad programmidel ja riistvaral hästi läbi saada täpselt kasutatavast riistvarast olenemata.

DirectX-i uuenemisel on eriline tähtsus arvutiga mängijatele, kuna uued mängud toetavad tavaliselt kindlat DXi väljalaset. Kui graafikakaart aga sama ei toeta, peab mängu nautimiseks selle välja vahetama.

See tähendab tihtilugu arvuti väljavahetamist, kuna uuem jupp ei pruugi senistega kokku sobida või mõjub kooslus kogu süsteemi jõudlusele pigem halvasti.

Viimase aasta jooksul on paljud tuntumad arvutimängude tootja otsustanud toetada DirectX-i alates variandist 11. Veidi vanem DirectX 10 kaardiga arvuti võib jõudluselt veel mõistlik olla, aga uuemate mängude jaoks on vaja ikkagi uut.

Kui Microsoft teatas, et Windows 10 võtab kasutusele DirectX 12, tekkis mure, et kas uue opsüsteemi hankimiseks tuleb siis kindlasti uus arvuti hankida, sest DX12 graafikalahendusi veel turul pole ja seega on kõigil praegustel kasutajatel "vananenud" riistvara.

Õnneks selgitas tootja, et DX12 tunnistab ka DX11 graafikakaarte, kuigi kõik uuemad võimalused ei muutu nende abil kättesaadavaks. Aga kui 11.1 tugi on kaardil olemas, on asi korras.

Microsoft on juba täpsustanud, et väljalaskega 12 sobivad muuhulgas:

* Inteli 4. ja 5. põlvkonna Core-protsessorid (või uuemad, muidugi),

* AMD arhitektuur Graphics Core Next (muuhulgas kaardid seeriatest HD 7000, HD 8000 ja Rx 200),

* nVidia kiibid Maxwell, Kepler, Fermi (ehk terve hunnik kaarte).

DirectX 12 ei keskendu eelkäijate kombel renderdamisefektide lisamisele, vaid püüab ressursitarbimist vähendada ja jõudlust lisada, näiteks andes pildikiirusele rohkem kaadreid sekundis.

MS ei taha siiski veel öelda, millised DirectX 12 võimalustest nõuavad senise graafikakaardi väljavahetamist.

Kindel on aga see, et DirectX 12 kasutavaid videomänge saame kõige varem näha juba aasta lõpus. Iseasi, kas valmistajad on juba suutnud õppida tarkvara selle abil tõhusamaks muutma.