Kuigi varasemalt on küll leitud vastavad koodiribad, mis viitasid, et Facebook võib nii käituma hakata, on nüüd tegemist ametliku kinnitusega.

"Hetkel on tegemist piiratud testiga, kus kasutajate jaoks on peidetud postituste meeldimised, reaktsioonid ja videote vaatamiste numbrid," ütles Facebooki esindaja tehnoloogiaväljaandele CNet. Pilootprogrammi käigus kogutavate andmete abiga loodab Facebook selgeks teha, kas inimeste jaoks on selline vorm Facebookist meeldivam või mitte.

Tegemist ei ole esimese katsetusega, kus Facebook endale kuuluvas sotsiaalmeediarakenduses meeldimiste hulka näitavaid arvusid peitnud on. Samuti Facebookile kuuluvas Instagramis on juba juulikuust Austraalias, Kanadas, Brasiilias, Uus-Meremaal, Iirimaal, Itaalias ja Jaapanis meeldimiste arvud piltide all peidetud. Facebooki esindajate sõnul on eesmärgiks vähendada inimestes tekkivat pinget seoses sellega, kui paljudele inimestele nende pilt meeldib.

Muudatusi on tõesti tarvis, sest mitmed uuringud on näidanud, et sotsiaalmeedial on inimeste enesehinnangule ja tujule tõsine mõju. Näiteks on eriti haavatavad noored neiud, kelle uurimine Ühendkuningriigis näitas, et kehv vaimne tervis ning tihe sotsiaalmeedia kasutamine on omavahel otseselt seotud. Sellistest uuringutest on loomulikult teadlik ka Facebook, kes ongi nüüd oma platvormidel olukorda leevendama hakanud.

Kas muudatused panevad inimesed reaalselt sotsiaalmeediarakendusi teisiti kasutama ning kuidas need mõjuvad meie mentaalsele tervisele, saame teada juba lähitulevikus. See aga ei pruugi tähendada seda, et noorte sotsiaalmeediale selja pööramise trend peatuks.