Võib kindlalt väita, et tehnoloogiahiid Google on meie veebikasutamise harjumusi palju mõjutanud.

Firma uuendused omanimelisele veebi-otsimootorile ja sirvik Chrome'ile on aegade jooksul aidanud suuresti paika panna, mida tänapäeval veebis surfamiselt ja selleks kasutatud brauseritelt üldse ootame (otsisoovituste pakkumine, reklaamihaldus jpm - näiteid on palju).

Google'i sirvik Chrome on aga kuidagi märkamatult oma esimese juubelini jõudnud - see tähistas 2. septembril oma kümnendat sünnipäeva. Ettevõte teatas sellega seoses järgmisest suurest uuendusest, millega plaanib meie digielu mõjutada.

Google'il on nimelt kõrini sellest, kuidas internetiaadressid ehk URL-id üldse välja näevad. Need võivad pahatihti olla pikad ja keerukad, tulvil arusaamatuid tähti ja numbreid, mis muudab meeldejätmise suht võimatuks.

(Lingilühendamisteenused ja ümbersuunav tarkvara ei muuda asja paremaks, sest aitavad küberkurjategijatel inimesi õnge võtta. Aga see on pikem teema, mida siin ei lahka.)

Praegu on nõnda, et igale veebidokumendile või muule ressursile vastab kindel aadress, mille järgi seda leida. Aadress koosneb protokollist ja kolmest nimest (domeen, alamkataloog, fail).

Google tahab luua aadressid, mida on kerge mõista ja usaldada: vaatad peale ja võid kindel olla, et keegi pole su mõne lemmiksaidi aadressiga sarnanevat aadressi loonud, mille abil kedagi tüssata vms.

Ainuke häda on, et firma helgemad pead pole veel head lahendust leidnud, mille abil senised aadressid ajaloo prügikasti saata. Tiimisisesed arutelud aga käivad, aga juba on selge, et mis iganes uus lahendus saab olema vastakaid arvamusi tekitav.

Rohkem lubavad nad teada anda selle aasta lõpus või järgmise alguses.