Google uuendas hiljuti YouTube'i kasutajatingimusi, andes videokeskkonda käigushoidvale tiimile loa reklaame edaspidi ka nende sisuloojate klippide juurde lisada, kes pole YouTube Partner Program'iga liitunud.

See tähendab, et tasuta YouTube muutub ebameeldivamaks kohaks nii sisuloojatele kui ka niisama vaatajatele.

Kuidas nii? Lihtsalt Vaataja näeb uuenduse tõttu rohkem reklaame. YPP-programmiga mitte liitunud sisuloojad (ehk siis iga hobi korras klippide üleslaadija) peab aga tunnistama, kuidas YouTube tema loodu ees reklaame näitab, aga tema kontole reklaamirahast mingit osa ei saada.

YouTube Partner Programiga saab liituda ainult kindlates riikides (õnneks kuulub nende hulka ka Eesti) ja selleks peavad olema täidetud veel mitmed eeltingimused, muuhulgas 1000 püsijälgija ehk subscriber'i olemasolu ja 4000 avalikult jälgitud tundi viimase 12 kuu jooksul.

Uus, isegi reklaamirikkam YouTube alustab tegevust esmalt USAs, aga hiljemalt 2021. aasta lõpuks ka kõikjal mujal.

On hulk videosid, mille ette YouTube (teoreetiliselt) kunagi reklaame ei näita, nagu ropu sisuga, narkootikumidele või relvadele keskenduvad või viha õhutavad klipid.

Kuna aga keegi ei vaata eeldatavasti ainult sellist sisu, siis võib üldistada, et Google suutis kirjeldatud uuenduse abil YouTube'i meile kõigile ebameeldivamaks muuta.

Väiksemate sisuloojate jaoks on uuendus ebaõiglane ka seetõttu, et see röövib neid ühest eelisest suuremate tegijate ees. Mõni võibki koguda vaatajaid tänu sellele, et tema lahedate klippide ees polnud tüütuid reklaame. Kui see eelis kaob ja ta sellest sentigi ei võida, siis pole tal ju millegi üle rõõmustada.