See tähendab ka, et suured e-postkastide pakkujad lasevad tarkvaral nende sisu pidevalt skännida, et ikka tõhusamalt välja uurida, mida sulle siis reklaamida.

Seda on teinud loomulikult ka Google Gmailis, aga tehnoloogiahiid teatas hiljuti, et loobub sellisest jälgimistegevusest – mis on toimunud enam kui kümne aasta jooksul ehk peaaegu Gmaili käikulaskmisest alates.

Google toob kannapöörde põhjuseks selle, et postkastide läbivaatamine on inimesi pahandanud ja avalikku kriitikat toonud. Tegelik põhjus on vast aga see, et mingi muu taktika veebireklaamide suunamiseks on ajapikku (kulu)tõhusamaks osutunud.

Google'i esindajate täpne sõnum on, et Gmaili postkaste ei skännita enam reklaamisuunamise sihil (Consumer Gmail content will not be used or scanned for any ads personalization after this change). Ei maksa tingimata järeldada, et see ei võiks toimuda mingil muul põhjusel, kui Google seda vajalikuks peab.

Näiteks uurib Google'i tarkvarea Gmaili postkastide sisu teadete saatmiseks, et kui kaugel su tellitud pakk on, või äppides Gmail ja Allo nn nutikate vastuste koostamiseks.

Samuti ei kao Gmaili keskkonnast suunatud reklaamid, aga need põhinevad edaspidi teistel allikatel nagu YouTube'is ja Chrome'is surfamine ja otsingute sooritamine.

Gmail alustas tegevust 1. aprillil 2004 – paljud pidasid seda alguses Google'i aprillinaljaks. Teenusel on nüüdseks umbes 1,2 miljardit aktiivset kasutajat, kes vähemalt korra kuus sisse logivad.