Patent ise kannab üpris kurjakuulutavat nime "Predicting Life Changes of Members of a Social Networking System", ehk vabalt tõlgituna "Sotsiaalvõrgustiku liikmete elusündmuste ennustamine". "Programm arvutab välja tõenäosuse, mille järgi suured sündmused kasutaja elus aset leida võiksid. Selleks kasutatakse masinõpet ja aja jooksul teistelt kasutajatelt kogutud andmeid," on patendis kirjas.

Nagu Facebooki puhul ikka, siis on kogu patendi eesmärgiks paremini isikustatud reklaamid. Kui firma teab, millised muutused kasutaja elus võivad toimuda, siis saab pakkuda ka paremaid reklaame. Näiteks võiks sotsiaalvõrgustik lapse sünni puhul pakkuda müügiks erinevaid beebitarbeid või sünnipäevade puhul soovitada sünnipäevakinke. Huvitav, kas surma ette ennustamise puhul hakatakse teatama, et oleks aeg kirst osta?

Praeguseni on Facebook kogunud suurte elumuutuste kohta andmeid kasutajate seinalt, kuhu inimestel on olnud võimalus neid ise sisestada. Nüüd aga üritatakse seda teha rohkem salaja, uurides kasutajate reageerimist postitustele, kasutajate vahel saadetud sõnumeid või küpsiseid.

Peale selle on patendis klausel, mis võimaldab kasutada sotsiaalvõrgustiku liikme mikrofoni, et näiteks aru saada millist muusikat inimene kuulab või milliseid telesaateid ta vaatab. See võimaldaks netigigandil pakkuda inimestele sobivamat muusikalist või televisioonisisu.

Facebook on varem öelnud, et nende patendid ei indikeeri konkreetselt, millist tehnoloogiat firma kasutada plaanib.