Eestlaste loodud virtuaalne proovikabiin alustas tööd

 (19)
Eestlaste loodud virtuaalne proovikabiin alustas tööd
Foto: Massi Miliano---

Eesti teadlaste poolt loodud virtuaalne rõivaste proovikabiini lahendus jõudis Quelle internetipoodi.

Tallina tehnikaülikooli biorobootika keskuse juhataja Maarja Kruusma ja Tartu ülikooli teadlase Alvo Aabloo juhtimisel ehitatud robotmannekeeni baasil loodud virtuaalse proovikabiini arendajad on võtnud sihikule ei vähem ega rohkem kui rõivatööstuse muutmise.

Kui seni ei saa internetist ostetud rõivaste sobivust proovida enne, kui need kord kasutajani on jõudnud, siis virtuaalne proovikabiin näitab, kuidas soovitav riideese seljas istub.

Mõõdulint ja paar minutit vaba aega on kõik, mida on vaja esimesel virtuaalkabiini sisenemisel.

"Sobivaima suurusnumbri leidmiseks ja selga proovimiseks peab üle mõõtma kandja pikkuse, talje, rinna ja kaela ümbermõõdu ning käe ja pükste pikkuse," selgitab virtuaalse proovikabiini toimimispõhimõtet arendusfirma Massi Miliano OÜ partner Paul Pällin.

Mõõdud peab Quelle.ee lehel sisseloginud kasutaja ainult esimesel korral.

Konkreetse kliendi mõõdud võtnud robotmannekeen esitleb ostja silme ees erinevaid suurusnumbreid samaaegselt.

Massi Miliano tegevjuhi Heikki Haldre kirjelduse järgi on virtuaalne proovikabiin suureks abiks inimestelegi, kelle kehamõõdud pole standardsed ehk kellel on näiteks L suuruses keha ja XL suuruses kõht.

Koostöö virtuaalse proovikabiini avamiseks Eesti suurimas rõivaid müüvas internetipoes Quelle.ee algas tänavu mais. Loodi kasutajaliides, andmebaas, pildistati üles erinevates suurustes ja toodetes robotmannekeen. Tüüpiliste kehakujude kaardistamisel aitas arendusmeeskonda Saksa firma, suurim antropomeetriliste andmete pakkuja Human Solutions.

Internetipoodide proovikabiinide koha pealt globaalseid ambitsioone himustava robotmannekeeni projekti põhieesmärgiks on vähendada kaupade tagastamist vale suurusnumbri tõttu. Samuti suurendada ostjaskonda ja ideaalis muuta kogu rõivatöösuse tulevikku. 

Kui praegu hinnatakse internetis müüdud rõivaste aastamahuks USAs 26 miljardit dollarit aastas (umbes 10% kogu rõivamüügist),  siis aja jooksul võiks tehnoloogia areng internetis müüdud riiete mahu upitada 120 miljardi dollarini.

Pärast edukat testperioodi eestimaises Quelle internetipoes loodetakse üle 20 miljoni kroonise investeeringu mahuga leiutise jalg uuel aastal ukse vahele lükata internetikaubamajade mekas - USAs või Suurbritannias.

Lisaks mehe kehaga mannekeenile on 2010. aastal Innovatsiooniaasta partneri Massi Miliano ja Tartu ülikooli tehnoloogiainstituudi ühisproduktina oodata ka naise kehaga mannekeeni.

Virtuaalse proovikabiini lahendust saab katsetada Fits.me demoleheküljel ja Quelle internetipoes.