Nutitelefonide osakaal kõikidest müüdud telefonidest kasvab kõigi Eesti mobiilioperaatorite juures. Suvekuudel teatasid nii EMT kui ka Elisa, et nutitelefone ostetakse nüüd juba rohkem kui tavatelefone, isegi üle 60%. Peale psühholoogiliste, demograafiliste (lastele ostetakse esimeseks telefoniks nutitelefon) ja rahaliste põhjuste on oluline tehniline eeldus nutitelefonide levikuks ka mobiilse interneti hea leviala ja soodne hind.

Nielseni esindusliku valimiga värske uuring Eesti mobiiltelefonide kasutajate seas näitabki, et nutitelefonide kasutajatest on 68% võtnud operaatorilt ka piiratud või piiramatu mahuga andmeside paketi, mis lubab kasutada telefoni võrguühendust igal pool, kuhu mobiilivõrk levib.

Pea kõik ülejäänud nutitelefoni kasutajad piiravad oma võrguühenduse wifi-ga: tööl, kodus või kohvikus. Ent esmapilgul väike hulk, 6% kasutajatest moodustavad siiski märkimisväärse inimhulga. Nemad pole nimelt valinud fikseeritud hinnaga andmesidepaketti, vaid maksavad operaatoritele andmemahu ehk megabaidi pealt.

Just megabaidi hinnaga andmeside kasutamise järel on tekkinud dramaatilised lood meedias tuhandeeurostest mobiiliarvetest. On mõistetav, et mobiilioperaatorid on selliste juhtumite vähendamiseks palju tööd teinud. Kuigi selliste kasutajate hulk on kindlasti aastatega vähenenud, on 6% kasutajaid ohtlikult suur hulk.

Kui aga vaadata konkreetselt, milliseid nutitelefonide võimalusi kõige rohkem kasutatakse, siis selgub üllatus. Jättes kõrvale helistamise, ei erine nutitelefon kõige populaarsemate võimaluste poolest tavalisest mobiilist. Nimelt on telefonis olevad kalender ja fotokaamera kaks funktsiooni, mida kasutab üle 80% nutitelefoni omanikest. Täpselt samamoodi on tavatelefonide omanike seas kõige levinumad – juhul, kui need on telefonis olemas – just kalender ja kaamera.

Alles kolmandana tuleb veelahe, mis eristab nutikasutajad teistest: 63% neist käib telefoniga internetis (näiteks veebi lehitsemas või meili lugemas), seda võimalust aga tavatelefonide omanikel pole.

Kui soovid artiklit lõpuni lugeda, siis saab seda teha digilehe vahendusel või ostes Ärilehe paberversiooni leheletist.