Firma taga on olnud ühe mehe järeleandmatu soov üha paremat heli teha – ja nüüd on Estelonist tulnud midagi hoopis uut, läbimurre digitaalse heli maailmas, kirjutab Geenius.ee.

Esteloni lugu on ilmselt paljuski firma asutaja Alfred Vassilkovi lugu, kes on kõlareid teinud kogu oma elu: esialgu Tallinna raadioelektroonikatehases ehk RETis, siis Audeses ja alates 2010. aasta kevadest Esteloni kaubamärgi all.

Need kõlarid on erilised, need kuuluvad helimaailma stratosfääri, kuhu tavaline inimene ei ulatu – oma treenimata kõrvade ja rahakoti pärast.

Kõige tähtsam on kvaliteet

Kui külastame Esteloni peakorterit, kus toimuvad ka firma teadus- ja arendustegevus, mille viljadega tutvumine on meie külaskäigu tegelik põhjus, on tunne mõneti teine.

Paljude arvates maailma parimaid kõlareid tegev ettevõte tegutseb absoluutselt märkamatul aadressil industriaalhoones Tallinna äärel. Maja allkorrusel täristab mingite tööriistadega logistikafirma tehnik ja viipab meid trepist üles.

Tasapisi ilmuvad anonüümse hoone seintele pildistamist ja filmimist keelavad kleepsud, mis reedavad, et oleme õiges kohas. Meid vastu võttev Vassilkov on tagasihoidlik härra, kelle silmis on kõlaritest rääkides näha ilmselge otsusekindlus – kõige tähtsam on kvaliteet.

Estelon on paljuski lugu perefirmast, sest Alfred Vassilkovi loomingut oskavad äriks teha tütred Kristiina ja Alissa Vassilkova. Juba firmat alustades otsustati sihtida kõrgele, kõige kõrgemale, high-end-helitehnika globaalsele turule.

Ja see strateegia tasus end ära. Esteloni on pärjatud lugematute auhindadega ning palju kiitust on Esteloni kõlarid saanud helitehnika ekspertidelt, arvustajatelt, audiofiilidelt, kelle järgi joondub industry.

Mis paneb ühe kõlari high-end kategooriasse? Loomulikult heli, mida need audiofiilid hindavad. Aga võib-olla on see hind ise – ehk kui midagi müüa 40 000 euro eest, siis liigubki see automaatselt kõrgturule?

Esteloni tegevjuhi Alissa Vassilkova sõnul see päris nii siiski ei käi. “Meie kliendid, kes selliseid kõlareid ostavad, ootavad maksimaalselt kvaliteeti. See puudutab isegi seda seisukorda, milles kõlar nendeni jõuab.

Just võttis meiega ühendust üks edasimüüja, kes hoiatas: kliendini oli jõudnud tema Bentley, mis oli ühest kohast tolmune ja ta saatis selle tagasi, olgu me kõlariga äärmiselt hoolikad.” Iga väiksemgi kriimuke võib ostja panna kõlarist loobuma.

Disain toob heli esile

Omaette teema on disain, sest sellise hinnakategooria kõlarid paiknevad kuulaja kodus nähtaval kohal ja on peavad välja nägema vaatamisväärsused. Estelon on läinud väga teadlikult seda teed, et ainult “disain” ei tee neid kõlareid kunstlikult uhkeks või kalliks.