Uueks lahenduseks on "talent funnels", ehk lehtrid, mis peaks nii inimestel kui ka firmadel asjad oluliselt lihtsamaks tegema. Kokku on võimalik valida nelja "lehtri" seast, "Active", "On-going", "Future" ja "Explore".

Igaühel neist on konkreetne eesmärk - esimene sobib, kui otsid inimest ühele konkreetsele töökohale, teine, kui otsid alati mingisse konkreetsesse rolli inimesi - näiteks otsib mõni idufirma pidevalt tarkvaraarendajaid, kolmas "lehter" aitab otsida inimest tulevikus vabanevale positsioonile ning neljas, "Future" võimaldab tööpakkujal luua sobiva positsiooni juhul, kui ta on leidnud ideaalse inimese, kellele koht luua.

MeetFranki asutaja Kaarel Holmi sõnul oleneb otsingu hind konreetsetest parameetritest ja "lehtri" tüübist, kuid kinnitab, et võrreldes tavaliste platvormidega on hind "väga odav". Platvorm näitab väga selgelt, kui palju on võimalikke sobivaid inimesi ning aitab määrata ka otsingupiirkonna. Igal sellisel faktoril on hinna lõppkujunemisele mõju.

"Lehtri" paika panemise leht näeb välja selline. Siin on võimalik värbajal eri parameetreid valida.

Süsteem saadab MeetFranki keskkonnas olevatele sobivatele kandidaatidele ise sõnumi ning algatab seega võimalike tööotsijate ja tööpakkujate vahel vestluse. Vestluse käigus jagatakse võimalikule töötajale ettevõtte kohta erinevat infot selle suuruse, tegevusala või ka näiteks kontoritingimuste kohta, võimalik tööpakkuja saab aga töötajalt uurida ta kogemuse ning ootuste kohta.

Seejuures ei pruugi inimene isegi aktiivselt tööd otsida, kuid Holm rõhutab, et siinkohal on oluline just see, et inimesed oleksid teadlikud oma võimalustest ning saaksid neid uurida anonüümselt. Tõsi, need põhimõtted on olnud MeetFranki rakenduse osa alates selle algusest peale.

Esimesed proovijad on väga rahul

Süsteem on mõne Eesti firma poolt juba testimisel olnud, näiteks osales pilootprogrammis veebipangandusega tegelev idufirma Monese. "Oleme kasutanud kolme värbamisvõimalust - Active, Future ja On-Going ning praegu on üleval kuus funnelit, mis on nädalavahetuse vältel aidanud genereerida kümneid vestluseid," ütles ettevõtte värbamisspetsialist Triinu Pitk. Monese on MeetFrankis värvanud umbes aasta ning on selle ajaga leidnud platvormilt umbes kümme töötajat.

Pitke sõnul on uus lahendus mugavam ja kiirem ning eriti on näha, et see on tehnoloogiavaldkonnas töötavate inimeste värbamiseks. "HR inimeste (värbajate - Forte) seas on levinud ütlus, et erinevad värbamisportaalid töötavad "post and pray" ehk postita ja palveta põhimõttel - tihti on sealt kellegi leidmine ebatõenäoline, kuid oluline just ettevõtte pildil hoidmise ja otsimissignaali andmiseks," ütles ta.

Üldiselt hindab Pitk siiski, et tegemist on MeetFranki poolt õige sammuga. "Värbamismaastik on jõudmas sinna, kus üha olulisemaks on saamas see, et firma peab esimese sammu tegema," ütles ta.