Digiajastu on välja kujundanud neli "digitaalset isiksust"
Beyond Digitali uuringust joonistub välja kiirelt muutuv kasutajaskond, mis võtab ruttu kasutusele palju erinevaid digiseadmeid.
Erinevalt levinud arvamusest pole enamus neist üliõpilased. Näiteks 65 protsenti 55-64aastastest teatas, et kasutavad teleri vaatamise ajal internetti ja saadavad sõpradele sõnumeid. Üle 65stest telerivaatajatest kasutab 49% veebi ja 30% saadab sõnumeid. 82% kogu maailmas küsitletud 18-64aastastest tarbijatest kasutab võrguühendusega digiseadmeid.
Lisaks kasutavad tarbijad Hiinas ja USAs järjest vähem traditsioonilisi meediakanaleid: enam kui 50% kasutab uudistega tutvumiseks võrguallikaid.
Uued isiksusetüübid
Internetti kasutavad tarbijad nõuavad juurdepääsu enda jaoks kohandatud sisule just neile sobilikel tingimustel. Digiseadmete arengu tõttu pole ühesuunaline side ja sisu jagamine enam mõeldav.
IBMi uuringust selgub, et enamik kasutajaist kuulub ühte neljast väljakujunevast isiksusekategooriast.
* Tõhustajad: 41% vastanuist kuulub sellesse gruppi. Nad kasutavad digiseadmeid ja -teenuseid igapäevaste toimingute lihtsustamiseks. Tõhustajad eelistavad saata paberkirjade asemel e-posti, suhelda Facebookis, kasutada internetti mobiiltelefonis ja ostelda võrgus.
* Sisu valdajad: Sellesse gruppi kuuluvad peamiselt mehed, kes mängivad sageli võrgumänge, laadivad alla filme ja muusikat ning vaatavad võrgus telesaateid. See grupp hõlmab 9% uuringus osalenuist.
* Suhtlejad: Selle rühma liikmed panevad rõhku suhtlemisele. Nad nõuavad kiiret võimalust alati ja kõikjal sõpradega suhtlemiseks. 15% küsitletutest teatas, et kasutavad sageli suhtlusvõrgustikke, lisavad võrgus olevatele fotodele silte ja vaatavad teiste kasutajate videoid.
* Meediahuvilised: 35% vastanuist tarbib meediat teadlikumalt, nad kasutavad mobiiliseadmeid ja nutitelefonide rakendusi mängude, muusika ja video kasutamiseks või uudiste, ilma, spordi ja muude teemadega tutvumiseks.
"Digiseadmete massilise levi tõttu saavad ettevõtted nüüd kliendile pakutavat sisu täiustada, laiendada või ümber kujundada vaid minutitega, kasutades suhtlusmeediast reaalajas saadavaid andmeid. Edaspidine edu sõltub sellel teabel põhinevate ideede edukast elluviimisest, et jõuda õigel ajal ja õiges kohas ning õigeid vahendeid kasutades õige kliendi juurde," kommenteeris IBM Global Business Servicesi ülemaailmse strateegilise nõustamise juht ja uuringu kaasautor Saul Berman.
Paindlike maksevõimaluste olulisus on ka seniste klientide puhul ilmne, kui pöörata tähelepanu kõige aktiivsematele uute seadmete kasutuselevõtjatele.
Selle rühma eelistatud makseviis veebisaidil videot vaadates oli filmi lisatud reklaami vaatamine (seda eelistas 39% rühma kuuluvaist tarbijaist), tahvelarvutil filmi vaadates eelistavad nad osta tellimuse (36% eelistus). Nutitelefonides filmi vaatamiseks aga eelistavad nad vaatamiskorra eest tasuda (36% makse-eelistus).
IBM uuris 3800 tarbijat kuues riigis (Hiinas, Prantsusmaal, Saksamaal, Jaapanis, Suurbritannias ja USAs) ning kohtus ringhäälingu, ajakirjanduse ja meediateenuste agentuuride ja sideteenuse pakkujate esindajatega kõikjal maailmas, et hinnata digitaalse tarbimise käitumist.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!