Google ja Microsoft esitasid Artikli 29 alusel alustatud andmekaitse töörühmale vastuargumendi, et mida vähem andmeid otsimootoris leidub, seda vähem teenus vastab inimese kindlatele vajadustele. Lisaks aitab säilitamine võidelda rämpsposti ning internetipettustega.

Aga mis neil ikka uriseda, kui peab siis peab! Google lühendas 2008. aasta augustis IP-aadresside säilitamise aja niigi 18 kuult 9-le ning mõtleb hetkel hoolega, mida nõudlikele eurooplastele vastuseks kirjutada. Microsoft lubab Bingi privaatsusprogrammi aga tõhustada sellega, et kustutab poole aasta järel täielikult otsimootorit pruukinud inimeste IP-aadressid. Nende väitel see ei alanda otsingute kvaliteeti, aga vähendab privaatsusmuret. Lahenduse juurutamine võtab siiski veel 12-18 kuud.

Microsofti esindaja John Vassallo on avaldanud arvamust, et äris peaks selles suhtes kehtima ühtne standard.

Netis ringleb neil päevil BusinessWeekist pärinev kõlakas, et Microsoft ja Apple peavad läbirääkimisi Bingi muutmiseks iPhone'i vaikimisi otsimootoriks. Vastav lihtrakendus on saadaval detsembrist. Apple töötab teise kõlaka kohaselt välja juba isiklikku otsimootorit.

Muuseas, Microsofti 3. juunil 2009 täismahus startinud praegune otsimootor on saatnud asumisele vana rivaali. MS ja Yahoo! teatasid 29. juulil, et sõlmisid kümneaastase lepingu, mille kohaselt Bing asendab Yahoo! enda otsimootorit. Viimane saab esimesel viiel aastal reklaamimüügist 88% endale, tohib osadel Microsofti saitidel reklaamipindu müüa ega muuda kasutajaliidese välimust. MS suutis tänu Bingile ka suurendada oma osa otsimootorite turust (USAs 8% mais, 10,7 detsembris).