Tehnikasaitidel on hetkel suurimaid uudiseid legendaarse The Beatlesi muusika jõudmine iTunes Store'i ehk Apple'i arendatavasse maailma suurimasse e-muusikapoodi.

Nagu mõni ironiseerib, kulus selleks ainult seitse ja pool aastat!

Saadaval on ka mõned videod ja "Live at the Washington Coliseum, 1964" striimib koguni aasta lõpuni tasuta.

Üksik album maksab 12,99 dollarit, topeltalbum 19,99, üksik pala 1,29. Erikogumik nimega "Beatles Box Set" maksab 149 dollarit, seal on kõik ülemasterdatud stuudioalbumid, iTunesi LP'd, minidokumentaalid, "Past Masters", "Live at the Washington Coliseum, 1964" kontserdifilm (nende esimene kontsert USAs).

Uudisega seoses sattus meile kätte ka tore pisike lugu, mis võrdleb The Beatlesit tänapäevaste edukate internetifirmadega nagu Facebook.

Ansambli muusikaline areng on võrreldav minimalistliku tootega, mis oli alguseks piisavalt hea, kuid arenes aja jooksul tohutult.

Nad ei püüdnud kohe oma alal revolutsiooni teha, vaid esitasid lihtsaid laule, mida lootsid massidele meeldivat - sügada sealt, kus inimestel juba kiheleb. Paljud uued firmad püüavad samas liiga ruttu palju korda saata, maastikku muuta jne.

Ka algne Facebook valmis kõigest kahe nädalaga ja kõigest ühe ideega - pakkuda võimalust netiprofiil luua ja muidugi kitsasse ringi kuuluvaid teiste omi vaadata. Kõik muu tuli hiljem.

Ka biitlid ei püüdnud kohe popmuusikat uuena luua, vaid kogusid enne seda laia publiku soosingut ja esinesid meeletult, vahemikus 1962-6 umbes 1400 kontserti.

The Beatles ei püüdnud kohe luua meistriteoseid nagu "Revolver", "Sgt. Pepper's", "White Album" ja "Abbey Road". Puudus eksperimenteerimiseks tolerantne publik, puudusid vajalikud ressursid ja toetus, puudusid ka lihtsalt kogemused ja võimalus uusi ideid kontsertidel testida.

Nii et kui tahate sarnast edu, alustage nagu nemad. Minge garaaži ja looge midagi inimestele südamelähedast. Uuendused võivad oodata!