Selgub, et on küll – kui uskuda hiljutist uuringut, mis võttis aluseks häkkerite poolt "lekitatud" salasõnad, mis varastatud Adobe'i ja LinkedIni teenuste kasutajatelt.

Selgus hämmastavaid asju nagu:

* tugevaimaid salasõnu loovad punapäised naised;

* nõrgimaid salasõnu loovad korrastamata välimuse ja habet kasvatavad mehed;

* naised loovad üldiselt pikemaid salasõnu, mehed aga mitmekülgsemaid;

* kasutajad võtavad salasõna väljamõtlemisel arvesse ka saidil või selle logos silmatorkavat värvi, näiteks Facebooki-parooli osaks võib saada sõna blue (inglise keeles sinine);

* kui PIN-number on neljakohaline ja pakub seega 10 000 eri võimalust koodi loomiseks, valib 80% kasutajatest sobiva numbri kõigest paarisaja erineva hulgast;

* Liiga tihti sisaldab salasõna infot, mida on sotsiaalmeedia- ja netiajastul suhteliselt kerge kasutaja kohta välja uurida: sünni- või pulmakuupäev, õe-venna-lapse-lemmiklooma nimi, kodutänava nimi, majanumber jne.

Eelnev kinnitab laialt teadaolevat tõika, et inimesed loovad üldiselt kergesti äraarvatavaid paroole. Kui mitte päris "123456", siis häkkerite jaoks ikkagi piisavalt lihtsaid.

Ka iga suurem kasutajaandmeleke aitab sellele kaasa, et häkkerid saaksid levinuimad kasutajanimed, e-postiaadressid ja paroolid kindlaks teha, et nende kombinatsioone esmajärjekorras proovida.