Stanfordi ülikooli arvutiteadlase ja Facebooki andmeteadurite koostöös valminud värske uuring selgitab just, kui palju me kõigi etteasted võivad tähelepanu koguda, teatab The New York Timesi ajaveeb Bits.

Uuring "Quantifying the Invisible Audience in Social Networks" ("Nähtamatu publiku suuruse hindamine sotsiaalvõrkudes") valmis 220 000 Facebooki-kasutaja 2012. a juuni postitusi hinnates.

Selgus, et iga postitust näeb keskmiselt iga kolmas "sõber" ja kuu vältel isegi 61 protsenti sõprade nimekirjas olevatest inimestest. See on rohkem kui te isiklike kogemuste põhjal arvasite, eks?

Osalejatelt küsiti veel, kui suureks nad oma postituste publikut peavad.
Selgus, et inimesed kalduvad "leviala" pidevalt alahindama.

Viimane pole vast üllatav, kui arvestada, et Facebooki käigushoidjad on alatasa muutnud algoritme, mis postitamist reguleerivad (sh kui paljude "seintele" need jõuavad - kõigile kontaktide nimekirjas nagunii ei jõua).

Siiski tasub selgelt tegutseda põhimõtte järgi, et tunnistajaid on pigem rohkem kui vähem. Facebookil on silmad!

Muide, kes tahab tutvuda ülalmainitud uuringuga, laadigu endale Stanfordi ülikooli lehelt vastav ingliskeelne PDF!