19. oktoobril 2008. aastal saatis tollal Sun Microsystems’is töötanud Ethan Nicholas Apple’i App Store’sse oma vabal ajal valmis nikerdatud mängukese nimega "iShoot". Entusiastid tunnistasid $2.99 maksnud üllitise "päris kobedaks", kuid tegemist oli ühe taolisega sadade hulgast ning erilist tähelepanu see ei pälvinud.

Selgituseks - App Store on portaal, kus Apple müüb iPhone’i/iPod’i tarkvara. Inimesed kirjutavad programme, saadavad need Apple’ile atesteerimiseks, kes teeb need iTunes’i tarkvara kaudu kättesaadavaks. Iga müügitehingu pealt võtab Apple 30 protsenti vahendustasu ning ülejäänu eest võib arendaja endale midagi ilusat osta. Ethani puhul tähendas see mõnda dollarit lisasissetulekut, kuid ei midagi erilist.

Jõulud tulid ja läksid ning vabad päevad veetis mees kodus oma mängu putitades. Töö tulemusena ilmus 3. jaanuaril 2009. aastal kärbitud "iShoot Lite’i" tasuta versioon ja kaheksa päeva pärast tõusis originaalne "iShoot" App Store’i populaarseimaks tasuliseks ning "iShoot Lite" tasuta rakenduseks, püsides seal järjest 26 päeva. Selleks, et midagi selles portaalis esikohal püsiks, peab programmi kontol olema ööpäeva jooksul vähemalt 10 000 ostu. Parimal päeval teenis Ethan 37 000 dollarit ning praeguseks on mäng ületanud 300 000 allalaadimise künnise. On täiesti võimalik, et autor on praeguseks seilanud juba miljonäride väärikasse klubisse ja seda ka pärast kõikide asjakohaste riigilõivude tasumist.

Aga mis mäng on "iShoot"? Tegemist on tegelikult üsna tavalise "Scorched Earth"-i klooniga, kus sobivalt liigendatud kahemõõtmelisel (külgvaates) maastikul üritavad 2-4 tanki teineteist olematuks teha. Tulistamiseks määratakse toru nurk, laengu suurus ja laskemoona tüüp. Laskemoona tüüpe on täisversiooni kokku 25 tükki ja igaüks neid käitub erinevalt - osad korraldavad varinguid, osad jagunevad lennu ajal mitmeks, jne. Analoogseid mänge on veelgi, ja kui Wendell Hickeni originaal esmapilgul tuttav ei tundu, siis vahest meenub hoopis Team17-i looming nimega "Worms", kus tankid olid asendatud hambuni relvastatud ussikestega.

Lool pole mitte üks, vaid suisa kolm moraali - esiteks 80-90 aastatest tuttav shareware mudel on tagasi ja edukam kui kunagi varem, teiseks kui hind on õige, siis küllap leidub ostjaid vaatamata majanduses toimunud uperpallidele (Valve ("Half-Life", "Left 4 Dead", Steam portaal) poolt läbi viidud eksperiment näitas, et kui mängude praegust traditsioonilist letihinda vähendada 75 protsenti, siis läbimüük kasvab rahaliselt keskmiselt 1470 protsenti) ja kolmandaks on võimalik üksi ilma suurt arendusstuudiot omandamata kodus hea ideega miljoneid teenida. Kasvõi kohe. Isegi Eestis.