Apple'i boss: mõned firmad nagu Google müüvad teid lihtsalt maha

 (18)
Apple'i tegevjuht Tim Cook
Apple'i tegevjuht Tim CookFoto: Reuters

Oma klientide andmete privaatsus on saanud otseseks müügiargumendiks, millega IT-gigandid Apple ja Google omavahel mõõtu võtavad.

Apple'i boss kommenteeris teravalt Google'i uusi pakkumisi ja ütles, et kui õunafirma äriks on kasutaja andmete kaitsmine, siis Google'i äri on nende mahamüümine.

"Siin Silicon Valley's on mõned kõige nähtavamad ja suuremad ettevõtted oma äri sellele üles ehitanud, et meelitada kliendid oma andmeid süümepiinadeta ära andma," ütles Apple'i tegevjuht Tim Cook Washingtonis toimunud kohtumisel.

"Need firmad kraabivad kokku kõik, mille nad sinu kohta teada saavad, ja püüavad selle rahaks teha. Sulle võivad meeldida need nii-öelda tasuta teenused, kuid meie arvates ei kaalu see üles oma e-kirjade, otsinguajaloo või nüüd isegi perefotode töötlemist ja saadud andmete mahamüümist Jumal teab mis reklaamieesmärgil," tegi Cook väga otsese vihje Google'i uuele piiramatule fototeenusele Photos.

"Meie arvates on see vale. Ja Apple ei taha selline ettevõte olla," ütles Cook.

Google avalikustas esmaspäeval oma Photos teenuse uuendusega, kuhu igaüks saab varundamiseks laadida piiramatu hulga fotosid ja videosid. Pilte saab pilveteenuses hoida ja vaadata ning intelligentne tarkvara oskab need ise sisu järgi albumiteks grupeerida. Kuid Google'i esindaja sõnul võidakse piltidel olevat infot kasutada ka edaspidi klientidele "suurema väärtuse pakkumiseks", need võivad olla nii firmade pakkumised, reklaamid või muud teated.

Seotud lood:

Privaatsus kui müügiargument

Juba mõnda aega on üsna selge, et Apple'i ja Google'i kui kahe kõige suurema mobiiliplatvormi vahelises teravas konkurentsis on privaatsus saanud üheks argumendiks.

Apple on korduvalt rõhutanud, et ei indekseeri klientide andmeid kommertseesmärkidel ega müü neid edasi, nagu Google teeb nii Gmaili kirjade, otsinguajaloo kui ka fotodega. Samas on Apple'il ka endal iAd reklaamivõrgustik, mis lubab firmadel inimestele suunatud reklaame näidata.

Google teiselt poolt aga rõhutab sellele, et teeb maailmatasemel digitaalsed teenused tänu oma ärimudelile kättesaadavaks ka neile, kel pole võimalik selliste teenuste eest kõrget hinda maksta.

Samuti peetakse Google'it selliste pilveteenuste arendamisel suurusjärgu võrra osavamaks ja paremaks kui Apple. Kui õunafirma on väga edukas riistvaratootja, siis Apple'i teenuseid kummitavad erinevad hädad. Nii jääb