Me saame sellega asendada muusikapleierit, videopleierit või isegi autos GPS-seadet, kirjutab Photopointi ajaveeb.

Viimast on ju võrdlemisi lihtne teostada. Vaja ainult tuuleklaasikinnitust, nutitelefoni, mil GPS kiip sisse pandud, ning korralikku navirakendust.

Viimaseid on liikumas päris palju. Osad neist Google Mapsi baasil, osa aga kolmandate osapoolte kaartide baasil. Navigon kuulub viimasesse gruppi.

Funktsionaalsus

Naviprogrammide suurimaks kitsaskohaks ongi tavaliselt kaardid. Kas on need liiga vanad või ei ole soovitud asukohas piisavalt detailset kaarti pakkuda.

Kuna Navigon on Garmini bränd, siis võib südamerahuga eeldada, et Androidirakenduse kaardiuuendused tulevad sama tihedalt kui ka Garmini muudele naviseadmetele.

Navirakendus ise on igatpidi asjalik ning kaardiliides võimalikult lihtne, ülearuste vidinateta. Teisisõnu, autoga sõites kerge hoomata, kuhu peab minema.

Ilmselgelt toetab tarkvara ka juhi juhendamist. Seda nii ekraanile kuvatavate juhistega kui ka hääljuhistega. Sihtkoha leidmine on võimalikult mugavaks tehtud – otsi aadressi järgi, kasutades kontaktide juurde salvestatud aadresse, või valid olemasolevast andmebaasist huvipakkuva koha.

Kui sellest väheseks jääb, siis läbi Google'i otsingumootori saab lisapäringu teha. Näiteks kui andmebaasis puudub Ülemiste Photopoint, siis läbi Google'i otsingu saab aadressi kohe kätte ning ka navirakendusse sisestada.

Lisaks on rakenduses võimalik kasutada niinimetatud SOS nuppu – sellega saab leida lähimad tanklad, politsei esindatuse või miks ka mitte, apteegid ning haiglad. Kui ootamatult ikkagi auto väidab, et sõidab aurude peal, siis pole aega mõelda, kuhu minna – sõiduvahend tahab täidet igal juhul.

Ning ei ole puudu ka tüüpilised võimalused kasutaja jaoks: soovitusliku raja kuvamine, kiiruskaamerate asukohad ning Lääne-Euroopas laeb ka üle interneti teetööde ning liiklusummikute asukohad.

Kokkuvõte

Eks sedasorti rakendustega (mis just kõige odavamad ei ole) on alati suur küsimärk – kas minul seda rakendust just vaja on.

Samas ma olen alati pragmaatilise suhtumisega – mugavam on üht seadet kaasas kanda ning seda kasutada. Vastupidiselt sellele, et ma panen muusikamängija taskusse, naviseadme kotti ning lisaks ka telefon kaasa. Ei, ma ei pea eraldi naviseadet autos kasutama või iPodi dokkima autos. Seda enam, kui mul telefon täidab need ülesanded ära ning kaob ka oht, et ma pikanäpumeestele midagi autosse ahvatluseks jätan.

Lisaks ka rahaline küsimus – kas kulutada 150 eurot eraldi seadme jaoks või 50 eurot rakenduse jaoks, mil pole kaardiuuendustega kunagi probleeme.

Samas programm teeb täpselt seda mida peab tegema – juhendab sind punktist A punkti B. Ning kui punkti B asukohta täpselt ei tea, aitab seda ise üles leida.