Igatahes on AM.ee droonidest huvitatud, aga meie videonägu Gert vihkab droone kirega, nagu vihkab keegi rollerimehi suveööl, kui järgmine päev peab tööle minema.

Kuna keegi meist drooniga enne lennanud ei olnud, võtsime prooviks kõige lihtsama kopteri, mis reaalselt ka mingit pilti suudab toota. Uskumatu, et DJI sedavõrd turgu domineerib ja isegi nende Sparkil väga palju konkurente ei ole.

Spark on tore, väike, mahub karpi ja mahuks isegi taskusse, kui tiivad kokku klapiks. Selle probleemi lahendas uus Mavic air (mis on kahjuks kallim ka).

Manuaalid on hiinlastele omaselt kohutavad ning kogu ühendamisprotsess võttis meil pool tundi.

Proovisime lennata ainult mobiiliga – tehtav, aga kohutav. Saime lisaks puldi, mille ühendamine võttis teise pool tundi ning kokku kulus ühe pisikese drooniga lendamaasumiseks tund. Ilma manuaalita, YouTube'ita jne: unusta ära, et maast lahti saad. Tehke see ära kodus, enne kui lähete kuhugi.

Toas turvaliseks katsetamiseks võiks droonilt eemaldada propellerid, et see kogemata õhku ei tõuseks.

Droonikaadrid on tarvis ka läbi mõelda. Spark on küllaltki aeglane ning pildil on päris pikk viide.

Külma ilmaga peab 16 minutit lubatud aku vastu parimal juhul 10 minutit.
Kui esimest korda üritasime autot jälitada, oli selge, et kasutatavat materjali on kohutavalt vähe. Loomulikult oleks sellega üsna vaevata saanud ilusaid endleid või meisleid teha, kuid meie eesmärk on video.

Toimiv lahendus tundus olevat otse suunad, suured kaadrid. Vastasel juhul sõitis auto läbi ühe või teise kaadri serva ning materjali vaadates hakkas pea ringi käima ja tekkis soov oksendada.

Sparkiga eksimisruumi ei ole. Olgugi, et Spark suudab väga ilusa pildi teha 1080p resolutsioonis, on seda kahjuks natukene vähe.

Video, mida on mõistlik avaldada, on 1080p ning kehva kaadri korral ei ole midagi parata. 4K resolutsiooniga on praegu veel avaldada üsna mõttetu, kuid see eest saab järeltöötluses 4x suurendada ning kaadrit nihutada kuhu tarvis.

Miks ja kellele droon? Droon võib olla 10€ mänguasi, mis esimese puu pihta lennatakse. See võib olla võistlusvahend - absurdne kui kiiresti nendega lennatakse. Tööriist – Hea video, soojuskaamerad, jälgimine jne. Sihtgrupp, kuhu kuulume meiegi.

Fakt on see et riiulisse seisma ei ole mõtet seda võtta, kui just pangakonto ei ole täis saamas. See ei ole ka GoPro, millel vajutad nupule ja saad perepildid kätte.

Drooni lõhkumine on lihtne ning kaadri saamiseks ei piisa vaid randme liigutusest, vaid ilusa pildi nimel on vaja harjutada ja vaeva näha. Kindlasti on tarvis pulti ja vähemalt kahte akut.

Häda ja viletsus, kus ja kunas lennata tohib. Drooniga tohib lennata ainult maakohtades ilma piiranguteta, kuid sealgi võivad olla piirangud. Mujal, linnade ümbruses, tohib lennata kui sul on selleks taotletud luba. Loa saamiseks läheb 3-5 tööpäeva ning eeldab 45€ riigilõivu tasumist, korra aastas.

Tsoonis, mis linnade ümbruses, kuid ei ole lennuteel, on võimalik taotleda ka aastane luba, kuid see eeldab lennuameti infotunnil käimist. Toimub keskmiselt korra või kaks kuus.

Lisaks on tsoonid, kus vahel on lubatud, vahel üldse mitte, ja tsoonid, kus peab luba taotlema lendamiseks, vaid teatud kellaaegadel.

Iseenesest ei ole siin midagi ilmatu keerulist, kui süveneda, kuid samas ei tohi ka võtta lihtsalt drooni ning sellega põlve kõrgusel, tagahoovis tiirutada. Ühtset kohta, kus kogu see info kättesaadav, ei ole olemas.