Enam-vähem sarnane stsenaarium juhtus 17-aastase Nick D'Aloisioga, kes müüs Yahoole kuuldavasti ligikaudu 23 miljoni euroga oma magamistoas disainitud iPadide ja iPhone'ide jaoks mõeldud rakenduse Summly, vahendab Photopointi ajaveeb.

Tegu on 2011. aasta detsembris välja lastud rakendusega, mille eesmärk on muuta informatsiooni hankimist hõlpsamaks ja efektiivsemaks.

D'Aloisio poolt loodud algoritm suudab pikki ja mahukaid artikleid, otsingutulemusi ja veebilehti automaatselt lühendada, nii et lugejad peaksid nägema ainult nende jaoks kõige olulisemat.

Tegu on rakendusega, mis aitab inimestel saada kaasaegsetest mobiilsetest seadmetest lugeja-sõbralikus formaadis vajaliku info kätte mugavalt ja kiiresti.

Summly funktsionaalsust ja edu ilmestavad paari kuu jooksul üle 90 miljoni erineva artikli kokkuvõtet, mistõttu valiti see Apple'i poolt ka 2012. aasta üheks parimaks rakenduseks.

Yahoo! polnud Summlyt ostes huvitatud aga rakendusest endast, vaid hoopis seal taga peituvast tehnoloogiast.

Kuigi Summly ise suletakse ja jäetakse avalikkusele kättesaamatuks, on Yahool D'Aloisio algoritmiga hoopis suurem visioon: muuta kõik internetigigandi endaga seotud mobiilsed toimingud hõlpsamini teostatavamaks.

Nick on Summly kodulehel teatanud, et liitub lähinädalatel Yahooga, et suurfirmas noorima töötaja staatusega oma nn kokkuvõtva tehnoloogia ideed laiendada ja edasi arendada.