Kiire ja säästlik rootorlennumasin (ingl Rapid and Cost-Effective Rotorcraft) Racer suudab hoida reisilennukiirust 400 km tunnis tänu uuenduslikule suletud tiivakonstruktsioonile (ingl box wing; PrandtlPlane). Tüüpilise nüüdishelikopteri kiiruseks on umbkaudu 260 km tunnis. Raceri „karptiib-konstruktsioon“ ja kerge hübriid-komposiitmetallist kere pakuvad täiendavat tõstejõudu. Kopteri edasiliikumisel suurendavad kiirust tõukur-tiivikud.

Airbus keskendus uue mudeli loomisel eelkõige kahele aspektile: kiiruse suurendamisele ja mürataseme vähendamisele. Nende eesmärkide saavutamiseks pandi külgmisi rootoreid käitama kaks Prantsuse ettevõtte Safran toodetud mootorit RTM 322. Tegemist on sõjanduslikele normidele vastavate mootoritega, mida Airbus on varem kasutanud eksperimentaalse kiir-helikopteri Eurocopter X3.

Ettevõtte pressiteate kohaselt kinnitas X3 nn aerodünaamilise liitkonfiguratsiooni (ingl compound aerodynamic configuration) — traditsioonilise pearootori ja uuenduslike külgrootorite ühendamise — rakenduskõlbulikkust. Sama konfiguratsiooni kasutatakse ka Raceri juures.

Prantsuse lennundusgigant kavatseb helikopterile lisada ka „ökorežiimi“ — võimaluse kütuse säästmiseks ja lennuraadiuse pikendamiseks kasutada elektriga töötavaid käivitus- ja seiskamismehhanisme, nii et korraga töötab vaid üks kahest mootorist. „Meie lahendus sillutab teed 2030. aastal ja edaspidi aktuaalsetele ajatundlikele teenustele. See on uueks etaloniks kiir-helikoptertranspordi vallas,“ rõhutas ettevõtte Airbus Helicopters tegevjuht Guillaume Faury pressiteates.

Ettevõte loodab 2019. aasta jooksul toota vajaliku koguse Racereid ning tuua need lennundusteenuste turule 2020. aastaks.