Tänavu on väsimise märgid aga juba selgelt näha. Ükski suur teleritootja pole uusi 3D-mudeleid väljastanud ja paljud filmitegijad eelistavad 3D-s tootmisele ruumilisuse hiljem lisada (kui üldse). Isegi IMAX, ruumilise kino suurimaid seniseid poolehoidjaid, ei viitsi sellele enam väga panustada.

IMAX toob näiteks Christopher Nolani värske sõjadraama "Dunkirk": veerand selle piletimüügist on kogunenud IMAXi-seanssidelt, kuigi teos pole 3D-s. Ilmselgelt pole ruumiline pilt IMAXi-elamuse tähtsamaid komponente.

IMAX plaanib ka (lähi)tulevikus vähem 3D-le keskenduda, näiteks tänavusi oodatumaid ulmefilme "Blade Runner 2049" tuleb näitamisele "kahemõõtmelisena".

See ei tähenda, et IMAX-kino uuele tasemele viimiseks enam midagi uut ei katsetata. Firma avas näiteks aasta alguses Los Angelesis ja Londonis virtuaalreaalsuse-keskused, kus saab meelalahutust nautida spetsiaalsetes kabiinides ja VR-peakomplektiga.